Podręcznik stanowi niezwykle potrzebne i długo oczekiwane opracowanie, które w sposób rzetelny i wyczerpujący omawia najważniejsze problemy psychologiczne, z jakimi spotykają się lekarze przeróżnych specjalności.
Jest adresowane typowo do studentów wydziałów lekarskich. Jednak zainteresowani nim mogą być na dodatek studenci kierunku pielęgniarstwa, fizjoterapii, a częściowo także ratownictwa medycznego, nie wspominając o praktykujących lekarzach rozmaitych specjalności.
Ważną cechą książki jest to, że wychodzi poza typowe dla tradycyjnych podręczników psychologii medycznej rozważania teoretyczne, koncentrując się na problemach praktycznych, najmocniejszych z punktu widzenia lekarza i studenta medycyny.
Problemy te związane są z psychologicznym aspektami sytuacji choroby i leczenia w różnorodnych działach medycyny. W sposób naturalny towarzyszą one sytuacji choroby i leczenia i na pewno powinny być brane pod uwagę przez lekarzy i inne osoby sprawujące opiekę nad chorym.
Całość opracowania ukazuje biopsychospołeczne podejście do choroby i jej leczenia, co podkreślają w sporym wstępnie redaktorzy tomu, uzupełniając dominujący wciąż w nauczaniu medycyny biomedyczny model o komponenty psychologiczne.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.