Rachmistrz nexo PRO to program do obsługi uproszczonej księgowości, przeznaczony dla firm rozliczających się w formie księgi przychodów i rozchodów albo ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Sprawdza się jednocześnie wśród przedsiębiorców samodzielnie dokumentujących swoją działalność, jak i w biurach rachunkowych.
Rachmistrz nexo PRO jest powiększoną wersją
Rachmistrza nexo, zapewniającą dużo obszerniejszą sprężystość. Oprócz pełnej funkcjonalności charakterystycznego systemu pozwala m.in. Wytwarzać własne raporty i wydruki, na własny sposób opisywać zdarzenia gospodarcze (np. Dodatkowymi transakcjami VAT), dokonywać analizy zapisów według najróżniejszych cech z zastosowaniem tzw. Pól własnych, czy też rozliczać rozrachunki ratalnie lub ewidencjonować je według własnych typów. Realna jest także realizacja jednostkowych rozwiązań poprzez tzw. Punkty powiększeń i Sferę dla Rachmistrza nexo.
Rachmistrz nexo PRO jest częścią
InsERT nexo PRO – zintegrowanego kompletu, w którego skład wchodzą w dodatku: system obsługi sprzedaży i gospodarki magazynowej
Subiekt nexo PRO, system finansowo-księgowy
Rewizor nexo PRO, system kadrowo-płacowy
Gratyfikant nexo PRO, a także system zarządzania relacjami z klientami
Gestor nexo PRO.
Podstawowe możliwości Rachmistrza nexo PRO: - prowadzenie księgi przychodów i rozchodów albo ewidencji podatku zryczałtowanego (płynne przejście między zróżnicowanymi formami księgowości);
- ewidencja i rozliczanie ewidencji VAT: zakupów, sprzedaży (w tym sprzedaż marża), rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych płatności z możliwością tworzenia zapisów na podstawie JPK_V7 i wcześniejszych plików JPK_VAT;
- ewidencja środków trwałych, a także wartości niematerialnych i prawnych (naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na miejsca wykorzystywania, wydruk tabeli i planów amortyzacji), a także ewidencji wyposażenia i remanentów;
- podstawowa obsługa wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów cywilnoprawnych oraz umów o pracę;
- progresywny system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS wspólnika, poprzez ewidencję przychodów z innych źródeł, do odliczeń i obniżek podatku związanych z zróżnicowanymi ulgami, w tym darowizny związanej z walką z COVID-19;
- ewidencja i rozliczanie pojazdów prywatnych użytkowanych do działalności gospodarczej i pojazdów firmowych z możliwością częściowego bądź pełnego odliczenia VAT;
- obsługa dowodów wewnętrznych - dokumentów własnych podmiotu dotyczących operacji zachodzących we wnętrzu producenta;
- obsługa operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą płatniczą, bony), raporty kasowe;
- obsługa operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu typowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (offline i online);
- ewidencja i rozliczanie rozrachunków, naliczanie różnic kursowych, integracja z zapisami księgowymi KPiR bądź EP, a także z zapisami VAT;
- wystawianie i wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek dochodowy wspólników i pracowników oraz podatek VAT;
- wystawianie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA), a także możliwość eksportu do programu Płatnik;
- automatyczna dekretacja do KPiR lub EP i rejestrów VAT przy pomocy definiowalnych schematów;
- integracja z systemami sprzedaży Subiekt nexo i Subiekt 123;
- możliwość pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej;
- spore wsparcie w generowaniu pliku JPK_V7 i jego obowiązkowej wysyłki do Ministerstwa Finansów;
- generowanie ksiąg oraz dowodów księgowych do plików JPK i dostarczanie ich na potrzeby kontroli skarbowej przy pomocy środków komunikacji elektronicznej lub na informatycznych nośnikach informacji;
- wsparcie dla procedury centralnego rozliczania VAT, gdzie ewidencja prowadzona jest w jednostce podrzędnej, a rozliczenia dokonane są w jednostce centralnej (np. Jednostki samorządu terytorialnego, którym podlegają szkoły, zakłady praktyczności publicznej itp.);
- badanie statusu kontrahentów na podstawie informacji GUS, portali Ministerstwa Finansów dotyczących NIP i VAT, Białej listy podatników, bazy aktywnych podatników VIES i rejestru kaucji gwarancyjnych;
- komunikacja z klientami i pracownikami przy pomocy zastosowanego klienta poczty i SMS.
dopełniające rozwiązania dostępne w wersji PRO: - Sfera dla Rachmistrza nexo – możliwość tworzenia własnych rozwiązań (szczegółowy opis i dokumentacja technologiczna w nexo SDK - pobierz);
- definiowalne transakcje VAT;
- definiowanie własnych typów amortyzacji;
- sesje kasowe – narzędzie do weryfikacji pracy kasjera (w chwili zamykania sesji pogram sam wylicza, czy stan środków pieniężnych jest zgodny z operacjami zarejestrowanymi w systemie);
- definiowalne warianty rozrachunków;
- możliwość podzielenia rozrachunku na raty (rozrachunek może być podzielony na niemało kwot cząstkowych z określeniem terminu płatności dla każdej z nich);
- ewidencja sesji rozliczeniowych wyprodukowanych automatycznie podczas dokonywania rozliczeń;
- rozliczenia wielowalutowe (możliwość zaewidencjonowania np. Faktury w euro rozliczanej częściowo w złotówkach, częściowo w dolarach albo w innej walucie);
- kompensaty wielowalutowe;
- rozbudowane schematy dekretacji, których wykonanie można warunkować od dowolnej cechy dokumentu źródłowego;
- ewidencjonowanie zapisów w KPiR i EP uwzględniające korekty uzyskania przychodów wynikających z odliczeń przypadających całkowicie na wspólnika;
- pola i słowniki własne do opisywania obiektów w programie umożliwiające dokonanie analizy wg własnych kryteriów i do użycia w warunkowych schematach dekretacji;
- definiowanie własnych raportów i wydruków z możliwością ich eksportu do innych programów InsERT nexo;
- punkty zwiększeń – możliwość powiększenia logiki biznesowej o własne algorytmy (np. Wyliczenie wartości solidnego pola na deklaracji);
- pełny ślad rewizyjny – możliwość analizowania działań użytkowników w systemie przez uprawnione osoby.