Sello - aukcje internetowe pod kontrolą
Sprzedaż internetowa jest obecnie powszechnym zjawiskiem. Zakupy robione wygodnie i szybko, bez konieczności wychodzenia z domu to spora wygoda dla kupujących. Istotnie modnym sposobem robienia zakupów w Internecie stały się aukcje. Miliony kupujących doceniły fakt,nabywając na aukcjach, można zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze.
Z punktu widzenia sprzedawcy sprawa jest bardziej nieprzystępna - najpierw trzeba stworzyć namawiający opis artykułu, wystawić aukcję, odpowiedzieć na ewentualne pytania zainteresowanych, wreszcie przygotować i wysłać paczkę. To wszystko zajmuje sporo czasu, zwłaszcza gdy wystawia się niemało towarów jednocześnie. Producent InsERT postanowiła ułatwić życie sprzedawcom - Sello to system stworzony właśnie z myślą o nich. Program wspomaga obsługę aukcji w serwisach Allegro.pl (wraz z zagranicznymi odpowiednikami: Aukro.cz, Teszvesz.hu, Aukro.ru), a także eBay (w wersji polskiej, niemieckiej, angielskiej i amerykańskiej).
Jak to działa?
Podstawą pracy Sello jest komunikacja z serwisami aukcyjnymi. Działanie programu można, w obszernym uproszczeniu, porównać do klientów poczty e-mail (takich jak np. Outlook czy Bat). Tak jak programy pocztowe pozwalają na odbieranie i wysyłanie e-maili z wielu kont, proponując przy tym niemało dodatkowych funkcji, tak Sello pobiera wszelkie dane na temat naszych aukcji (w tym maile od klientów). Użytkownik, który posiada kilka kont na Allegro i eBay, może obsługiwać je wszystkie na jednej bazie informacji, bez konieczności zmiany profilu. Sello pozwala zatem śledzić przebieg wszystkich aukcji w jednym miejscu.
Program wspomaga wystawianie aukcji (pojedynczych lub serii) i tworzenie opisów, ułatwia kontakty z klientami, pozwala kontrolować płatności i komentarze. Integracja z systemem sprzedaży Subiekt GT pozwala na m.in. Sprzedawanie towarów z Subiekta na aukcjach i wystawianie dokumentów (zamówienia, faktury itd.) do transakcji prowadzonych przy pomocy Sello. W dowolnym momencie można wywołać synchronizację części lub wszystkich informacji (pobrać aukcje wystawione w serwisach, wiadomości od klientów, dane z Subiekta GT). Synchronizacja może też odbywać się automatycznie.
Szablony
Aby zaoszczędzić czas i nie wykonywać za każdym razem tych samych powtarzalnych czynności, można skorzystać z przygotowanych szablonów. Do dyspozycji są szablony aukcji, opisów, wiadomości i komentarzy. Szablony aukcji usprawniają wystawianie kolekcji aukcji w jednej kategorii, a dzięki szablonom opisów wszystkie aukcje uzyskają spójny, jednorodny wygląd. Szablony wiadomości przyspieszają tworzenie korespondencji z klientami, z kolei szablony komentarzy powodują, iż nie trzeba wpisywać każdego komentarza osobno. Można edytować istniejące w programie szablony albo stworzyć własne.
Kontakty z klientami
Sello zaimplementowany moduł poczty elektronicznej. Program pozwala na nie tylko odbieranie i wysyłanie e-maili,jeszcze tworzenie serii listów przy pomocy wspomnianych już szablonów i automatyczne generowanie i wysyłanie wiadomości (np. Potwierdzenie otrzymania wpłaty, przypomnienie o transakcji, powiadomienie o wysłaniu towaru). E-maile są przypisywane do optymalnej aukcji, transakcji, klienta i dowolnej grupy.
Drugim sposobem kontaktu z klientami jest Strefa Sello, czyli specjalne strony internetowe wyprodukowane automatycznie do każdej transakcji. Dzięki temu rozwiązaniu klient może natychmiast sprawdzić stan swojej transakcji, wprowadzić adres do wysyłki lub do faktury VAT i dodać swoje uwagi.
Komentarze
Każdy, kto ma konto w serwisie aukcyjnym, wie, jak pokaźną sprawą są komentarze. Im więcej klientów wyrazi swoje zadowolenie, tym obszerniejsza szansa na pozyskanie kolejnych. Moduł Komentarze pozwala szybko sprawdzić, kto wystawił nam ostatnio opinię. także transakcje, do których komentarz nie został wystawiony - dzięki temu sprzedawca momentalnie skontaktuje się z klientem, aby przypomnieć o zaległym komentarzu. Prosząc o komentarz lub wystawiając go klientowi, można skorzystać z stosownych szablonów.