Subiekt nexo to program kompleksowo wspomagający obsługę sprzedaży w minimalnych i przeciętnych firmach - sklepach, hurtowniach, warsztatach, zakładach usługowych itp. Przychylny, instynktowny interfejs ułatwia i przyspiesza pracę, a bogata funkcjonalność zaspokoi zapotrzebowania postępowych przedsiębiorców, bez względu na branżę.
Subiekt nexo zagwarantuje obsługę wszystkich wariantów dokumentów handlowych (szczególną zaletą jest zaawansowany system zamówień) i wydajne zarządzanie gospodarką magazynową. Ma rozbudowaną część finansową, dzięki której możliwe jest m.in.
realizowanie operacji kasowych, bankowych czy tworzenie raportów kasowych. Moduły rozliczeniowe umożliwiają ewidencjonowanie rozrachunków, działań windykacyjnych i tabeli kursów walut. Kartotekowa część systemu pozwala prowadzić innowacyjną ewidencję asortymentu, kupujących, urządzeń zewnętrznych, instytucji, wspólników i pracowników.
Subiekt to od lat głównie wybierana poprzez polskich przedsiębiorców marka systemu sprzedaży. Subiekt nexo jest kolejną wersją tego modnego programu. Został zaprojektowany ze szczególną trosceą o wygodę użytkownika, dzięki temu prowadzenie biznesu staje się prostsze.
Subiekt nexo jest częścią InsERT nexo - zintegrowanego pakietu, w którego skład wchodzą również systemy księgowe: Rachmistrz nexo (księga przychodów i rozchodów, a także ewidencja podatku zryczałtowanego) i Rewizor nexo (pełna księgowość).
Najważniejsze możliwości Subiekta nexo: pełna obsługa wszelkich typów dokumentów handlowych i magazynowych; pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ, korekty dokumentów magazynowych; samoczynne generowanie dokumentu WZ do faktury, faktura pro forma, faktura sprzedaży z wielu magazynów; rozbudowany system zamówień - każda pozycja dokumentu może posiadać jednostkowy termin realizacji, na dodatek wcześniejszy aniżeli termin realizacji całego dokumentu; kartoteka asortymentu - towarów, usług, kompletów i opakowań zwrotnych; działy sprzedaży w kartotece; kartoteka kupujących obejmująca również rodzaju CRM; prowadzenie sprężystej polityki cenowej - możliwość przypisywania zdefiniowanych cenników do poszczególnych konsumentów; wartość, domyślny i maksymalny rabat pozycji cennika mogą być określane w zależności od jednostki miary i wysokości progu sprzedaży; obsługa przedpłat, płatności kartą, płatności za pobraniem, sprzedaży kredytowanej, cesji na innego płatnika, zaliczek pracowników na zakup; kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony), operacje kasowe z odłożonym efektem (niewykonane); rozbudowana obsługa rachunków bankowych (przelewy typowe, do ZUS, podatkowe, operacje na rachunku, opłaty prowizyjne, wyciągi); obsługa bankowości elektronicznej przy pomocy wymiany plików i online (wybrane banki); prowadzenie rozrachunków (należności i zobowiązań), rozliczenia wielowalutowe, wezwania do zapłaty, noty odsetkowe; rozbudowana obsługa sprzętów zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych); automatyczna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach zewnętrznych; pełna integracja z systemami finansowo-księgowymi: Rachmistrz nexo i Rewizor nexo.