Po długim czasie wymagania mamy w krajowym porządku prawnym przepisy implementujące regulacje unijne dotyczące zasad obowiązujących w środowisku cyfrowym albo z nim związanych. W zakresie sprzedaży poprzez Internet i usług cyfrowych zmiany dla przedsiębiorców są pokaźne. Na szczeblu europejskim już kilka lat temu zostały przygotowane regulacje mające znowelizować nieprzystające do rzeczywistości przepisy, ujednolicić i unowocześnić je w taki sposób, by odpowiadały zachodzącym w gospodarce procesom, a zwłaszcza procesom cyfryzacji. Nowe zasady także w szczególności na celu ochronę konsumenta. Konsekwencją tych działań są trzy unijne dyrektywy przyjęte przez Parlament Europejski i Radę, które wywierają znaczący wpływ na branżę handlu internetowego: 1) dyrektywa 2019/2161 z 27 listopada 2019 r. Zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do udoskonalonego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta (tzw. Dyrektywa OMNIBUS), 2) dyrektywa 2019/770 z 20 maja 2019 r. W sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych (tzw. Dyrektywa cyfrowa), 3) dyrektywa 2019/771 z 20 maja 2019 r. W sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów (tzw. Dyrektywa towarowa). Zapisy tych dyrektyw są już zaimplementowane do krajowych aktów prawnych. Obowiązujące od 1 stycznia 2023 r. Krajowe przepisy wpłynęły wyjątkowo na branżę handlu elektronicznego - przeważnie na dostawców internetowych platform handlowych, sprzedawców prowadzących sprzedaż za pośrednictwem e-sklepów, internetowe platformy handlowe, sprzedawców proponujących treści albo usługi cyfrowe czy systemy e-commerce proponujące narzędzia do zarządzania sklepami internetowymi w modelu SaaS. Zrodziły one wyzwania m.in. Dla dostawców oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego, którzy w trafny sposób muszą zaktualizować dostarczane sklepom narzędzia e-commerce bądź utworzyć nowe funkcjonalności na zapotrzebowania serwisów internetowych, aby zapewnić spełnienie obecnych wymogów prawnych. Poradnik jest nie tylko wnikliwym i szczegółowym przewodnikiem po zmianach legislacyjnych. Pomoże on przedsiębiorcom ocenić, w jakim zakresie świeże przepisy wpływają na poszczególne aspekty prowadzonej działalności i stosowane w niej modele biznesowe. Informacje zawarte w publikacji mogą być także punktem wyjścia do szczegółowych wewnętrznych analiz bądź wdrożenia zmian w dotychczasowych rozwiązaniach użytkowanych w przedsiębiorstwie. Tytuł Sprzedaż przez internet Autor Katarzyna Pośpiech-Białas Wydawnictwo Infor EAN 9788382683707 ISBN 978838683707 Kategoria Literatura, Prawo liczba stron 128 Format 235x165 mm Rok wydania 2023