1.1. Starożytność
1.2. Średniowiecze
1.3. Czasy nowożytne – system przywilejów we Francji, Anglii i Niemczech
1.4. Progresywna koncepcja ochrony praw osobistych autora w Europie w XVIII i XIX wieku
1.4.1. Francja
1.4.2. Niemcy
1.4.3. Anglia
1.5. Podsumowanie
2.1.1. Prawo do decydowania o pierwszym udostępnieniu dzieła
2.1.2. Prawo do autorstwa dzieła
2.1.3. Prawo do niepodzielności dzieła
2.1.4. Prawo do decydowania o wycofaniu egzemplarzy dzieła z obrotu
2.2. Narodziny i rozwój koncepcji międzynarodowej ochrony praw autorskich
2.2.1. Regulacje wewnętrzne dotyczące ochrony dzieł zagranicznych autorów
2.2.2. Bilateralne umowy międzynarodowe
2.3. Podsumowanie
Rozdział 3. Ochrona autorskich praw osobistych w konwencji berneńskiej
3.1. Wprowadzenie
3.2. Podstawowe zasady i zakres ochrony konwencyjnej
3.2.1. Zasada minimum ochrony konwencyjnej
3.2.2. Zasada minimum formalności
3.2.3. Zasada traktowania narodowego
3.2.4. Przedmiot ochrony
3.2.5. Podmiot ochrony
3.2.6. Czas ochrony uprawnień przewidzianych w Konwencji Berneńskiej
3.2.7. Uprawnienia majątkowe przewidziane w Konwencji Berneńskiej
3.2.7.1. Prawo do reprodukcji dzieła
3.2.7.2. Prawo do rozpowszechniania dzieła
3.2.7.3. Prawo do dokonywania zwielokrotniania i rozpowszechniania opracowań dzieła
3.2.8. Ograniczenia ochrony przewidzianej w Konwencji Berneńskiej w kontekście autorskich praw osobistych
3.3. Ochrona autorskich praw osobistych w Konwencji Berneńskiej
3.3.1. Historia wprowadzenia i rozwoju ochrony autorskich praw osobistych w Konwencji Berneńskiej
a) Rzymska Konferencja Rewizyjna Konwencji Berneńskiej
b) Brukselska Konferencja Rewizyjna Konwencji Berneńskiej
c) Sztokholmska Konferencja Rewizyjna Konwencji Berneńskiej
d) Paryska Konferencja Rewizyjna Konwencji Berneńskiej
3.3.2. Art. 6bis Konwencji Berneńskiej – obecna treść i zakres regulacji
3.3.2.1. Prawo do autorstwa dzieła
3.3.2.2. Prawo do integralności dzieła
a) Wszelkie zniekształcenia, okaleczenia albo inne zmiany albo wszelkie inne działania na szkodę dzieła
b) Ujma dla czci lub dobrego imienia
c) uszkodzenie dzieła
3.3.3. Prawo do decydowania o pierwszym udostępnieniu dzieła
3.3.3.1. Definicja i funkcja przesłanki „publikacji dzieła" w art. 3 ust. 3
3.3.3.2. Ochrona prawa do decydowania o pierwszymudostępnieniu dzieła w art. 10, 10bis, 11bis oraz 13 ust. 1
3.4. Egzekwowanie zobowiązań traktatowych, a także rozstrzyganie sporów
3.5. Podsumowanie
Rozdział 4. Ochrona autorskich praw osobistych w powszechnej konwencji o prawie autorskim
4.1. Wprowadzenie
4.2. Uwarunkowania historyczne powstania powszechnej konwencji
4.3. Zakres podmiotowy ochrony Powszechnej Konwencji
4.4. Zakres przedmiotowy ochrony Powszechnej Konwencji
4.5. Podstawowe zasady ochrony konwencyjnej
4.5.1. Zasada traktowania narodowego
4.5.2. Zasada braku formalności
4.5.3. Czas trwania ochrony uprawnień przewidzianych w Powszechnej Konwencji
4.5.4. Uprawnienia majątkowe autora podlegające ochronie Powszechnej Konwencji
4.6. Ochrona autorskich praw osobistych w Powszechnej Konwencji
4.6.1. Odrzucenie propozycji bezpośredniej ochrony uprawnień osobistych autora – zapewnienie znikomego standardu ochrony
4.6.2. Ochrona autorskich praw osobistych w art. V Powszechnej Konwencji
4.6.3. Ochrona autorskich praw osobistych w art. Vbis, Vter i Vquarter Powszechnej Konwencji
4.6.4. Ochrona autorskich praw osobistych w art. I Powszechnej Konwencji
4.7. Egzekwowanie zobowiązań konwencyjnych, a także rozstrzyganie sporów
4.8. Podsumowanie
Rozdział 5. Ochrona autorskich praw osobistych w traktatach ONZ, WTO oraz WIPO
5.1. Wprowadzenie
5.2. Ochrona autorskich praw osobistych - jako praw człowieka na forum ONZ
5.2.1. Wprowadzenie
5.2.2. Ochrona autorskich praw osobistych w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka
5.2.3. Ochrona autorskich praw osobistych w Międzynarodowym Pakcie Praw Gospodarczych, Społecznych i Kulturalnych
5.3. Ochrona autorskich praw osobistych na forum WTO – Porozumienie w sprawie Handlowych Aspektów Praw Własności Intelektualnej
5.3.1. Wprowadzenie
5.3.2. Podstawowe zasady ochrony TRIPS w zakresie prawa autorskiego
5.3.2.1. Zakres podmiotowy, przedmiotowy i czas trwania ochrony
5.3.3. Ochrona autorskich praw majątkowych w TRIPS
5.3.4. Ochrona autorskich praw osobistych w TRIPS
5.3.4.1. Wprowadzenie
5.3.4.2. Zakres wyłączenia ochrony autorskich praw osobistych w art. 9 TRIPS
5.3.4.3. Prawa nadane na podstawie art. 6bis lub wynikłe z niego
5.3.4.4. Prawo do decydowania o pierwszym udostępnieniu dzieła publiczności – art. 3 ust. 3, 10, 10bis, 11bis i 13 ust. 1 Konwencji Berneńskiej
5.3.4.5. Prawo do autorstwa – art. 10 ust. 3 oraz 10bis ust. 1 Konwencji Berneńskiej
5.3.4.6. Autorskie prawa osobiste – art. 11bis Konwencji Berneńskiej
5.3.5. Egzekucja uprawnień, a także rozstrzyganie sporów w kontekście ochrony autorskich praw osobistych na gruncie TRIPS
5.4. Ochrona autorskich praw osobistych na forum WIPO – Traktat WIPO o prawie autorskim
5.4.1. Wprowadzenie
5.4.2. Podstawowe zasady ochrony WCT
5.4.2.1. Zakres podmiotowy ochrony WCT
5.4.2.2. Czas trwania ochrony uprawnień przewidzianych w WCT
5.4.2.3. Zakres przedmiotowy ochrony WTC
5.4.3. Uprawnienia majątkowe podlegające ochronie WCT
a) Prawo wprowadzenia do obrotu
b) Prawo najmu
c) Prawo publicznego komunikowania
5.4.4. Ochrona autorskich praw osobistych w WCT
5.4.4.1. Zakres ochrony autorskich praw osobistych inkorporowany do WCT z Konwencji Berneńskiej
5.4.4.2. Prawo do decydowania o pierwszym udostępnieniu utworu publiczności
5.4.5. Ograniczenia ochrony na gruncie WCT w kontekście uprawnień osobistych
5.4.6. Egzekwowanie uprawnień oraz rozstrzyganie sporów na gruncie WCT
5.5. Podsumowanie
Wnioski końcowe
Bibliografia