Książka jest pierwszą monografią poświęconą problematyce prawa do fonogramu, będącego prawem pokrewnym prawu autorskiemu. Znaczącym jej celem jest ustalenie, czy w świetle polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych każda rejestracja dźwięku prowadzi do powstania prawa do fonogramu i czy każdy podmiot prawa cywilnego, który dokonał utrwalenia dźwięku, może być pierwotnie uprawniony z tytułu prawa do fonogramu.
znacznymi przedmiotami prowadzonych analiz są także:
umowa przenosząca prawo do fonogramu,
naruszenie prawa do fonogramu na przykładzie samplingu,
umowa o korzystanie z fonogramu,
remastering jako postać zwielokrotnienia fonogramu.
Przedstawione informacje będą przydatne czytelnikom m.in. W sporach o naruszenie prawa do fonogramu czy przy konstruowaniu umów przenoszących prawo do fonogramu oraz umów licencyjnych.
Adresaci:
Publikacja jest asygnowana przede wszystkim dla pracowników firm fonograficznych, producentów muzycznych, a także prawników zajmujących się omawianą tematyką.
Wydrukuj informację
Autorzy: Nicholas Ghazal
EAN: 9788381070997
Format: 15x21 cm
ilość stron: 304
ISBN: 9788381070997
Oprawa: twarda
Rok wydania: 2017
Wydawnictwo: Wolters Kluwer