Największy problem w badaniach marketingowych to zdobycie respondenta i utrzymanie jego uwagi. Gamification umożliwia zaangażowanie respondenta i uzyskanie udoskonalonych wyników badań. „Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta” to pierwsza publikacja na ten temat.
Autorzy, którzy posiadają na swoim koncie kilkanaście wielkich projektów badawczych z użyciem gamification, dzielą się doświadczeniem i wiedzą. „Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta” to poręczna i konieczna lektura dla specjalistów zajmujących się badaniami marketingowymi i konsumenckimi, agencji badawczych, marketingowców oraz studentów socjologii, marketingu, informatyki.Bitwa współczesnego marketingu toczy się zwykle o uwagę konsumenta.
Do opisu nowej rzeczywistości wykonano pojęcie „attention economy”, zakładające, iż uwaga jest zasobem rzadkim i to o nią należy z reguły rywalizować. A jest to zadanie coraz trudniejsze (…) W jaki sposób my – badacze marketingowi – nadążamy za zmianami? Czy wykorzystywane przez nas narzędzia są dobrze dobrane do wyzwań współczesnego świata i momentalnie zmieniającego się respondenta? Czy potrafimy modyfikować swoje podejście i instrumenty badawcze, którymi się na co dzień posługujemy?Ze wstępu autorów„Tytułowa gamifikacja (grywalizacja) to użytkowanie schematów i mechanizmów znanych z gier poza kontekstem gier, zwłaszcza w zróżnicowanych działaniach grupowych, w celu zwiększenia zaangażowania osób wykonujących określone zadania.
Należy potraktować tę książkę jako zaproszenie do dyskusji i dalszych prac nad rozwojem gamification w praktyce badawczej. To nowatorska publikacja na naszym rynku wydawniczym”.- prof. Dr hab. Małgorzata Bombol„Należy wyjątkowo docenić wiedzę autorów w temacie, liczne przykłady z literatury i praktyki zagranicznej, a także opisy własnych eksperymentów.
Książkę wzbogacają też komentarze i przykłady starań praktyków z polskiego rynku badań marketingowych. To użyteczny przewodnik po tym, jak korzystnie zaprojektować angażujące badanie ilościowe i jakościowe”.- dr Michał Jan Lutostański