Artykuł modelarski przeznaczony dla osób powyżej 8 roku życia.
Model do sklejania, tworzony z polistyrenu, opakowanie nie posiada farb, kleju i pędzli.
Pudełko gromadzi komplet ramek z częściami, obrazkową instrukcję montażu z kolorystyką malowania, a także kalkomanie i części do modelu.
ilość składników: 141
informacje o produkcie
Najsprawniejszym średnim bombowcem tamtych czasów był dwusilnikowy Vickers Wellington, który oblatał po raz pierwszy w 1936 r. I wszedł do służby RAF-u w 99. Dywizjonie w Mildenhall w październiku 1938 r. Samolot produkcyjny w niewielkim stopniu przypominał samolot prototypowy i w kontraście do współczesnych przeciętne bombowce już w służbie, Wellington wydawał się znacznie bardziej innowacyjny w konstrukcji i był samolotem, którego obawiał się każdy potencjalny wróg. Dzięki szykownej konstrukcji jednopłatowca i ciężkiemu uzbrojeniu obronnemu nowy Wellington stał się jednym z nowoczesnych i produktywnych przeciętnych bombowców na świecie.
Być może najistotniej zasadniczą cechą projektu Wellingtonów było przyjęcie geodezyjnej metody konstrukcji, która została opracowana poprzez popularnego brytyjskiego inżyniera i wynalazcę Barnesa Wallisa. Z duraluminiowych belek W utworzono metalową konstrukcję kratową, do której dokręcane były drewniane listwy, co następnie umożliwiało przymocowanie zewnętrznego poszycia samolotu z domieszkowanej tkaniny.
Powstały kadłub był stosunkowo lekki, ale charakteryzował się dużą wytrzymałością i aczkolwiek metoda konstrukcji stanowiła wyzwanie dla firm zajmujących się produkcją bombowców Wellington, wrodzona solidność okazała się kluczowa, gdy samolot został wrzucony do walki.
Zdolne wytrzymać obszerne zniszczenia w bitwie, liczne Wellingtony RAF-u zdołały sprowadzić swoje załogi z powrotem do domu, podczas gdy innym bombowcom żeby się to nie udało.