Czym różni się prowadzenie sieciowej restauracji od handlu narkotykami? Cóż, być może tylko legalnością towaru i wysokością przychodów. Liczy się jakość towaru, dostępna cena, obsługa klienta i, oczywiście, lojalni pracownicy.
A skoro szefowie karteli narkotykowych naśladują działanie pokaźnych korporacji, być może władze powinny wziąć to pod uwagę, walcząc z nielegalnym biznesem wartym miliardy dolarów? Tom Wainwright, redaktor „The Economist”, odkrywa tajniki najmocniej tajemniczej i brutalnej działalności – produkcji i handlu narkotykami.
Droga wiedzie od pól koki w Andach, poprzez amerykańskie więzienia, sklepiki z marihuaną w Kolorado, aż do narkotykowych melin w najciemniejszych zakątkach internetu. Autor „Narkonomii” rozmawia z boliwijskim potentatem na rynku kokainy, z przywódcą gangu z Salwadoru, wytwórcą dopalaczy z Nowej Zelandii i uroczą meksykańską babunią, która przy smażeniu naleśników snuje plany morderstwa.
Przepytuje prezydentów, policjantów i nastoletnich zabójców, żeby zrozumieć, jak funkcjonują gangi narkotykowe, dlaczego ze sobą współpracują i co ma z tym wspólnego społeczna odpowiedzialność biznesu. Tytuł Narkonomia.
Jak prowadzić kartel narkotykowy wyd. 2022 Autor Tom Wainwright Tłumacz Anna Rogozińska Wydawnictwo Grupa Wydawnicza Relacja EAN 9788367216395 ISBN 9788367216395 Kategoria Literatura\Literatura faktu liczba stron 336 Rok wydania 2022 Oprawa Miękka Wydanie 2