Pisanie na klawiaturze, poruszanie myszką albo rysikiem to jedyne wrażenia dotykowe, jakich doświadcza wielu projektantów w dzisiejszym cyfrowym świecie. Wprowadzenie do projektowania przestrzennego namawia do zmiany tego trendu, dostarczając studentom potrzebnej wiedzy na temat zasad projektowania przestrzennego.
Do tego celu wykorzystuje analizę rysunków i tworzenie modeli. Każdy z czterech projektów opisanych w książce – będących skutkiem serii eksperymentów edukacyjnych – został tak opracowany,skupić się na najważniejszych pojęciach: skali, proporcji, równowadze, rytmie, akcentowaniu i harmonii.
Projekt Maska wykorzystuje kontrast jako sposób na wzmocnienie komunikacji; Symbole z drutu przenoszą graficzną linię ciągłą z dwóch do trzech wymiarów; Papierowe jedzenie łączy teksturę i odcień z uproszczonymi kształtami w trójwymiarowych reprezentacjach produktów spożywczych; projekt Akrylowe ptaki wykorzystuje nakładające się płaszczyzny, żeby uchwycić objętość i przestrzeń modelowanego obiektu.
Każdy projekt omówiony w tej książce – pierwszej tego typu, skierowanej do studentów wzornictwa i sztuki – pozwala zrozumieć i użyć w praktyce zasady projektowania przestrzennego. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.