Każdy z nas sprzedaje w jakiś sposób siebie, za pomocą wizerunku, emocji, opowiadanych historii. Rodzic sprzedaje dziecku strategie radzenia sobie z rzeczywistością, a partnerzy składają sobie nawzajem oferty na abstrakcyjny towar jakim jest świetlana przyszłość.
Nauczyciel sprzedaje wiedzę uczniom i jeśli zrobi to korzystnie, rozkocha ich w przedmiocie i przyczyni się do wyboru ścieżki życiowej. Każdy potencjalny kandydat o pracę sprzedaje szefowi historię o tym, jak zmieni jego firmę, podobnie jak mężczyzna sprzedaje kobiecie, że ta decydując się na związek z nim, będzie szczęśliwa.
Sprzedaż jest wszędzie, a rynek matrymonialny, gospodarczy, intelektualny, emocjonalny czy rodzinny nie różnią się od siebie fundamentami, bo każdy z nich jest oparte na interakcji między dwoma podmiotami, z których jeden ma ofertę wartości dla drugiego.
Mateusz Grzesiak na bazie ergonomicznej psychologicznej wiedzy, latach własnych międzynarodowych doświadczeń sprzedażowych i obserwacji najskuteczniejszych specjalistów od handlu opracował uniwersalny model sprzedaży: MasterSales.
Jego pierwsza część, czyli Inner Game, tłumaczy zasady budowania pierwszego wizerunku oraz stosowania języka ciała w celu zrobienia jak najkorzystniejszego wrażenia. Druga część – Relations Game – uczy technik służących do budowania relacji i zaufania oraz określania jego potrzeb.
Część trzecia to Sales Game — bezpośrednio dotyczące narzędzi zamykających sprzedaż towaru bądź usługi. Każde z tych narzędzi jest tak opisane i zaprezentowane, żeby nadawało się od razu do wykorzystania równocześnie przez rasowego handlowca, jak i osoby z innych branż, świadome, że sprzedaż jest jedną z najważniejszych umiejętności życiowych.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.