Głównym celem autorki jest udowodnienie, że animacja filmowa mogłaby być postrzegana jako ważny komponent sztuki, który generuje znaczenie, i jednocześnie wspierać badania nad komunikacją niewerbalną.
przez fakt, iż ludzkie rozumienie i myślenie jest społeczne, animacje mogą stać się materiałem badań nad poszukiwaniem uniwersalnych/prototypowych zachowań niewerbalnych czy próby usystematyzowania takich dekodowanych zachowań.
W szczególności autorka skupia się nad interpretowaniem uniwersalnych emocji: radości, smutku, wstrętu, złości, strachu, zaskoczenia i pogardy. Praca ta, jeśli spojrzeć w przyszłość, mogłaby stać się wstępem do o dużo poważniejszych rozważań nad tym np.
czy przy pomocy animacji jesteśmy w stanie stworzyć uniwersalny obrazowy język, zrozumiały dla każdego człowieka na świecie...Książka ta może także pomóc początkującym animatorom w rozpoczęciu pracy nad komunikacją niewerbalną postaci – zwłaszcza dzięki licznym odniesieniom do literatury i odwołaniom do tradycyjnych animacji.
Interpretacja animacji filmowych jako rozrywki adresowanej tylko do wąskiej grupy odbiorczej (na przykład wyłącznie dzieci) wydaje się z perspektywy przedstawionych tu badań zbyt redukcjonistyczna.Książka zawiera część historyczną określającą genezę zjawiska animacji, wykład kluczowych zagadnień i badań dotyczących komunikacji, ekspresji i jej percepcji.
To pozycja specyficzna na polskim rynku wydawniczym.[z rec. Prof. Dra. Hab. Jana F. Jacko]Autorka obok ilustracji, obrazowania fragmentów filmów w postaci QR-kodów wprowadza także ramki informacyjne dla objaśniania wprowadzanych terminów jednocześnie z dziedziny technik animacyjnych, jak i terminów językoznawczych, co usprawnia i uatrakcyjnia czytanie i rozumienie pracy.
Reasumując: praca jest uwydatniająca się jednocześnie merytorycznie, technicznie, jak i edytorsko.[z rec. Prof. Hab. Jolanty Antas]Karolina Jurczyńska ‒ komunikolog, językoznawca. Jej praca magisterska zajęła 3 miejsce w konkursie na najkorzystniejszą pracę magisterską na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w roku akademickim 2018/19.
Zawodowo oraz naukowo zajmuje się obecnie komunikacją interpersonalną w nieznacznych firmach. Na co dzień pracuje w agencji reklamowej, a także gabinecie stomatologicznym, gdzie zajmuje się komunikacją z perspektywy prowadzenia mediów społecznościowych i marketingu wewnętrznego i zewnętrznego.
Tytuł Komunikacja niewerbalna w filmach animowanych Autor Karolina Jurczyńska Wydawnictwo Universitas EAN 9788324237067 ISBN 9788324237067 Kategoria Nauki humanistyczne\Kulturoznawstwo ilość stron 240 Format 13.5x20.5x1.4 cm Rok wydania 2021 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1 Waga 0.326 kg