Prezentowany w niniejszej książce program stanowi rozbudowaną i kompleksową propozycję oddziaływań osadzonych w perspektywie rozwojowej. Zaproponowane poziomy rozwojowe w nauczaniu teorii umysłu uwzględniają trzy stopnie procesów poznawczych: percepcję (co ludzie mogą zobaczyć), wiedzę (co ludzie wiedzą) i przekonania (co ludzie myślą) o rzeczach, które są prawdziwe albo fałszywe.
Program podzielony został na sześć poziomów:
POZIOM 1: PROSTE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY ? Rozumienie, że dziecko i nauczyciel mogą widzieć rozmaite rzeczy.
POZIOM 2: ZŁOŻONE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY ? Rozumienie, iż dziecko i nauczyciel patrzą na coś z innej perspektywy.
POZIOM 3: ROZUMIENIE ZASADY ?WIDZIEĆ ZNACZY WIEDZIEĆ? ? Rozumienie, że ludzie wiedzą wyłącznie o rzeczach (stanach), których doświadczyli bezpośrednio lub pośrednio.
POZIOM 4: ROZUMIENIE PRAWDZIWYCH PRZEKONAŃ ? Rozumienie, że ludzie mogą posiadać przekonania, które są prawdziwe iż ich zachowanie jest związane z tymi przekonaniami.
POZIOM 5: ROZUMIENIE FAŁSZYWYCH PRZEKONAŃ ? Rozumienie, że ludzie mogą mieć przekonania, które są fałszywe, iż ich zachowanie jest związane z tymi przekonaniami.
POZIOM 6: ROZUMIENIE PRZEKONAŃ DRUGIEGO RZĘDU ? Rozumienie, iż jedna osoba może myśleć o tym, co myśli druga osoba,, a także wykorzystywanie tego do przewidywania zachowania.