Opis semiotyki wszystkich mediów i całej komunikacji masowej jest niemożliwy, bo musiałaby to być semiotyka wszystkiego. Można jednak badać media za pomocą narzędzi semiologicznych, odkrywając w ten sposób wewnętrzne mechanizmy i dobrześci i błędy, niekonsekwencje, sprzeczności i manipulacje.
Ta książka to zarys semiologii i semiotyki mediów. Opowiada o znakach w naszym życiu, kodach i konwencjach komunikacyjnych, narracjach i retoryce, mitach i ideologiach. Dostarcza semiologicznych narzędzi do analizy studentom, badaczom, dziennikarzom, projektantom komunikacji, jak w dodatku niebanalnym, kreatywnym i krytycznym użytkownikom mediów.
posiada podstawową terminologię, najciekawsze teorie, przykłady poręcznych analiz różnych wycinków medialnej rzeczywistości, niekiedy zaś także własne teorie i domniemania Autorki. Powinna pomóc w badaniach nad mediami tym czytelnikom, którzy chcą albo muszą je prowadzić.
Jednak przede wszystkim jest zaproszeniem do dyskusji.