proces zmian na rynkach medialnych w ostatnich latach zaskakuje dynamiką i rozległością. Spowodowany jest on czynnikami politycznymi, ekonomicznymi i rozwojem i popularyzacją nowych technice, co także skutkuje zmianami samych mediów ich oferty i modeli zarządzania i zmianą sposobu korzystania z nich poprzez odbiorców, aktualnie nazywanych użytkownikami. Troska o korzystne funkcjonowanie mediów leży u podstaw współczesnej polityki medialnej prowadzonej poprzez poszczególne państwa i instytucje europejskie. Niepokoić może cykl koncentracji własności na rynkach medialnych i coraz większa dominacja wielkich koncernów kierujących się logiką komercyjną, co w efekcie zagraża pluralizmu na rynkach medialnych i jakości przekazywanych treści.
Dynamika zmian mediów i systemów medialnych rodzi potrzebę ich śledzenia, opisywania i analizowania. Na tę potrzebę odpowiada niniejsza publikacja.
Tytuł Rynki medialne wybranych państw Europy Zachodniej Autor Katarzyna Konarska Wydawnictwo Universitas EAN 9788324234967 ISBN 9788324234967 Kategoria Literatura, Medioznawstwo liczba stron 258 Format 14,5x21 cm Rok wydania 2018 Oprawa broszurowa