W zbiorze znajdują się wyniki badań socjologów, prawników, dziennikarzy, teologów, pedagogów, a także przedstawicieli wielu innych dziedzin i dyscyplin naukowych. Zasobność tychże dyscyplin zezwala na podejście do tematyki współczesnego użycia Internetu na wielu płaszczyznach i w wielu obszarach życia codziennego W niniejszym tomie skategoryzowane zostały teksty odnoszące się do wykorzystania Internetu w procesie kreacji wizerunku pracodawców oraz profesjonalistów starających się zmienić miejsce zatrudnienia, polityków toczących wirtualne walki wyborcze i pojedynki o zdobycie jak największej popularności oraz przedstawicieli Kościoła Katolickiego wykorzystujących social media do promowania sfery sacrum.
obecność w sieci, obok możliwości docierania z przekazem do wielu potencjalnych "kupujących", niesie ze sobą także dużo poważnych obowiązków, wyzwań i zagrożeń. Obowiązki wynikają z konieczności profesjonalnego prowadzenia posiadanych witryn, nadążania za zmianami koniunktury, a także pragnień społecznych.
Wyzwania i zagrożenia dotyczą sposobów umiejętnego radzenia sobie z falami anonimowej cyberprzemocy słownej i złej woli kupujących negatywnie usposobionych do pomysłodawców przedsięwzięć, jakie prowadzone są w Internecie.
Odpowiedzi na pytania o znaczenie użycia Internetu w kreowaniu wizerunku osób i instytucji, przydatność mediów społecznościowych w prowadzeniu polityki i promocji sacrum a także o genezę problemów z tym związanych, ich przebieg w potężnych przypadkach i wnioski wynikające ze studium tychże wybranych przypadków zawarte zostały w tekstach skatalogowanych w tymże tomie.