Opracowanie dotyczące funkcjonowania języka w sieci, z odniesieniem do innych mediów: telefonu, radia i telewizji. Książka omawia związki języka z technologią, wariant komunikacji elektronicznej oraz najistotniejsze parametry języka internetowego: słownictwo, pisownię, strukturę zdań i gatunku tekstu.
Pozycja asygnowana dla studentów polonistyki, dziennikarstwa, socjologii, pedagogiki, marketingu i wszystkich zainteresowanych zagadnieniami związanymi z nowymi technologiami. Analizy komunikacji z wykorzystaniem komputera często są przepełnione szczegółami technicznymi.
Należy jednak widocznie zaznaczyć, że nadmierne skoncentrowanie się na kwestiach tego rodzaju może wieść w ślepą uliczkę, i to z dwu powodów. Po pierwsze: same objaśnienia technologiczne mało wnoszą do zrozumienia nowego narzędzia komunikacji, a po drugie: rozwój technice jest tak gwałtowny, iż wszelkie technologiczne objaśnienia prędko tracą aktualność, i to nierzadko w ciągu kilku lat.
Fragment książki