Éric Maigret, profesor socjologii mediów na Uniwersytecie Paris III, Sorbonne-Nouvelle, pra-cownik naukowy w Krajowym Centrum Badań Naukowych,wykładowca w Instytucie Nauk Politycznych w Paryżu.
jednakże rola mediów masowych jest w sferze społecznej bezdyskusyjna, niełatwa jest jednak do uchwycenia. Dyskusja grzęźnie, oscylując między protestami przeciwko skandalizującym pro-gramom typu reality show, przeciwko zaniedbywaniu kultury i demokracji na korzyść „komu-nikatywności" a nadzieją na transparentność i wiarygodność, jaką innowacyjne tech-niki przekazu.
Podręcznik jest genialnie skonstruowanym plastikowym ujęciem najważniejszych związków, jakie łączą badania nad komunikacją z badaniami mediów. Obok historii socjologii komunika-cji i mediów, obejmuje też ciągły dialog z dawnymi wielkimi teoriami. To zagadkowe spojrze-nie na teraźniejszość i przyszłość nauki o mediach przybliża je czytelnikowi, nie pomijając aspektów krytycznych i zarysowując nowe perspektywy poznawcze.
Autor opowiada się za pogodzeniem badań nad wytwarzaniem i badań nad odbiorem, podkre-śla korzyści płynące z przyjęcia szerszej perspektywy kulturoznawstwa.
Książka Érica Maigreta jest nowoczesnym interdyscyplinarnym podręcznikiem i używana będzie w dydaktyce akademickiej wielu dziedzin humanistyki: socjologii, dziennikarstwa, kulturoznawstwa, medioznawstwa, komunikacji społecznej oraz innych dyscyplin humanistycznych (filologie, historia, filozofia). Pomysłowa forma prezentowania bogatych treści - zabiegi mnemotechniczne - pozwala prędko przyswoić wiedzę.
interesujący przedmiot i atuty stylu pisarskiego autora sprawiają, iż książka będzie wydarzeniem rynkowym.
Tytuł Socjologia komunikacji i mediów Autor Eric Maigret Wydawnictwo Oficyna Naukowa EAN 9788377370094 ISBN 9788377370094 Kategoria Nauki humanistyczne\Socjologia liczba stron 512 Format 14x21.5x3.1 cm Rok wydania 2013 Oprawa Twarda Waga 0.64 kg