MOC EMOCJI PRO to specjalistyczny program multimedialny asygnowany do pracy wychowawczej i socjoterapeutycznej z uczniami w wieku 10–15 lat.
Będzie nadzwyczajnym wsparciem nauczycieli, wychowawców i pedagogów w realizacji celów podstawy programowej kształcenia ogólnego dla klas 4–8 szkoły podstawowej w zakresie rozwoju kompetencji społecznych i emocjonalnych uczniów. Dzięki tematyce poruszanej w materiałach pomoże przeprowadzić różnorodnego rodzaju zajęcia wychowawcze dotyczące m.in. Relacji rówieśniczych i rodzinnych, emocji, wyzwań charakterystycznych dla okresu dojrzewania czy zagrożeń, takich jak cyberprzemoc.
To też narzędzie do pracy z uczniami wymagającymi terapii psychologicznej, w tym nieśmiałymi i izolującymi się od rówieśników, z młodzieżą z zaniżoną samooceną, obniżoną motywacją do nauki czy trudnościami w koncentracji uwagi. Program charakteryzuje się szerokim zakresem oddziaływania, dlatego może być użytkowany wspomagająco w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, ze spektrum autyzmu i z innymi niepełnosprawnościami.
Dlaczego warto?
ZAŁOŻENIA METODYCZNE STOJĄCE ZA PROGRAMEM MOC EMOCJI PRO POZIOM 2
Inspiracje do stworzenia programu czerpano z modelu Porozumienia bez Przemocy Marshalla B. Rosenberga, filozofii dialogu motywacyjnego oraz nurtu poznawczo-behawioralnego terapii psychologicznej. Zasady prowadzenia zajęć oparte są na dodatek na holenderskim programie edukacyjnym „Goed Gedaan".
Zakres, tematyka i forma sprawiają, iż program z powodzeniem spełnia następujące założenia:
Materiał zawarty w programie został podzielony na trzy stopnie, odpowiadające grupom wiekowym w klasach 4–8. Na każdym z nich zaplanowano 20 tematów. Ich realizacja jest realna w czasie jednego lub dwóch spotkań z uczniami. Taka kompilacja gwarantuje gotowy materiał dydaktyczny na cały rok szkolny. Co szczególnie ważne, tematy ułożone są w sposób wspierający systematyczny przyrost wiedzy i rozwój umiejętności.
Program MOC EMOCJI PRO umożliwia omówienie takich zagadnień, jak:
Program tworzy 60 lekcji multimedialnych, w których skład wchodzą 240 interaktywnych ćwiczeń i 60 multimedialnych materiałów edukacyjnych.
Program instalowany jest przez pendrive na komputerze stacjonarnym lub notebookie. Jego działanie nie wymaga stałego dostępu do internetu. MOC EMOCJI PRO współpracuje także z tablicą interaktywną albo monitorem dotykowym, a także z rzutnikiem.
części zestawu (ilość sztuk):
Kreator komiksów
To wielofunkcyjne narzędzie, dzięki któremu uczniowie mogą rozwijać swoją kreatywność, planować rozwój sytuacji społecznych i w prosty sposób produkować ilustrowane historie o wybranych bohaterach. Gotowe komiksy można wydrukować.
Nauczyciel może użyć Kreator komiksów do przygotowania historyjek obrazkowych na zapotrzebowania pracy terapeutycznej albo zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne. Zestaw gromadzi propozycje użycia tego narzędzia na zajęciach.
Drukowane publikacje
Do zestawu dołączone są drukowane publikacje przydatne w codziennej pracy: przewodnik metodyczny, zbiór 60 gotowych scenariuszy zajęć (z których każdy składa się z dwóch części – multimedialnej, a także dedykowanej do pracy z grupą), karty pracy oraz karty obserwacji uczniów.
DLA KOGO asygnowanY JEST PROGRAM MOC EMOCJI PRO 2?MOC EMOCJI PRO Poziom 2 będzie perfekcyjną pomocą w pracy nauczycieli, wychowawców, pedagogów, socjoterapeutów, psychologów, specjalistów w ośrodkach szkolno-wychowawczych i w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Przyda się:
AKTYWNA TABLICAProgram multimedialny MOC EMOCJI PRO Poziom 2 spełnia oczekiwania programu „Aktywna tablica" 2021–2024 dla szkół podstawowych i może być kupiony w ramach otrzymanego wsparcia finansowego.
Program wspiera kształtowanie kompetencji społecznych i emocjonalnych kluczowych w rozwoju uczniów w normie intelektualnej. Będzie także pomocą w pracy z uczniami zagrożonymi niedostosowaniem społecznym. Ze względu na szeroki zakres oddziaływania można go używać również w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną.
Podsumiowanie:
kryteria technologiczne
Desktop: