Międzynarodowa współpraca gospodarcza narzuca przedsiębiorstwom określony system działań. Jeśli interesuje Cię zjawisko globalnego biznesu transgranicznego, jego charakter, postęp, strategie czy perspektywy, ta książka zaspokoi Twoją ciekawość."Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym" to publikacja podzielona na siedem głównych części, z czterdziestoma rozdziałami.
Na wstępie, autor przybliża pojęcie przedsiębiorstwa z perspektywy naukowej i jako podmiot realnej gospodarki.Czytelnik dowiaduje się, czym jest biznes międzynarodowy, jakie są jego parametry typowe i zapoznaje się z zagadnieniem ekspansji przedsiębiorstw zarówno na poziomie regionalnym, jak i globalnym i mezoekonomicznym.
Twórca nie pomija przeglądu koncepcji relacji międzynarodowych z perspektywy historycznej, równocześnie omawiając współczesne teorie internacjonalizacji gospodarczej. Dużą uwagę przywiązuje się do strategii globalnej, jak dodatkowo w zakresach: ekspansji przedsiębiorstw, konkurencyjności, marketingu czy finansów.Ta kompleksowa pozycja stanowi cenne źródło wiedzy dla studentów kierunków takich jak międzynarodowe stosunki gospodarcze, czy logistyka międzynarodowa i dla osób prowadzących dydaktykę w tych dziedzinach.O książce:„Publikacja stanowi wartość wykraczającą poza dotychczasowe naukowe oceny procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw.
W polskiej literaturze ekonomicznej jest jedną z nielicznych kompleksowych analiz wieloaspektowej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu interdyscyplinarnym, w której – co nad wyraz widoczne – przyjęto inkrementalną metodę prezentowania treści.
Pracę charakteryzuje konsekwencja badawcza, a także spójność i przejrzystość, co ma wielkie znaczenie dla rozprzestrzeniania jej treści równocześnie w środowisku akademickim, jak także wśród pracowników firm działających w obszarze biznesu międzynarodowego.
(…) stanowi genialny materiał analityczny, a także drogowskaz przy planowaniu metod i sposobów ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw”.- Prof. Dr hab. Bogusława Drelich-SkulskaO autorze:Prof. Dr hab.
Marian Gorynia to wybitny polski ekonomista, specjalizujący się w teoriach dotyczących przedsiębiorstw, ich strategii i konkurencyjności. Jest przewodniczącym Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego i członkiem Komitetu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk.
Zaangażowany w działalność wielu czasopism jest autorem albo współautorem ponad 300 artykułów. Na swoim koncie ma jeszcze przeszło 20 książek. Od 2003 roku zajmuje stanowisko profesora zwyczajnego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (aktualnie Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu).