Autor pokazuje tu swoje spostrzeżenia dotyczące stanowczo ważnej kwestii swoich nauk, jaką jest Bóg. Zauważa, że nasz obraz Boga najczęściej pochodzi od naszych projekcji i lęków, indywidualnych i zbiorowych.
Wyjaśnia na czym polega prawdziwa religia, a także świętość i że nie posiadają one nic wspólnego z symbolami, koncepcjami - czyli po prostu z myślą. Nie da się pojmować tego, co nieznane przy pomocy tego, co znane.
Problematyczne jest ponadto samo poszukiwanie. Według autora możemy jedynie pogłębiać poznawanie tego, co już znamy, a prawdziwe odnalezienie Boga będzie wymagało zaniechania wszystkich poszukiwań za pomocą intelektu.
Dopiero wtedy będziemy mogli doświadczać Boga, Prawdy, Jedynej Rzeczywistości, Oświecenia, czy jakkolwiek nazwiemy ów stan, za którym tęsknimy. Religijny umysł to taki, który bezpośrednio postrzega świętość, a nie taki, który podąża za jakimkolwiek dogmatem.
Autor pisze:,,Myślicie czasami, iż życie jest wyłącznie procesem mechanicznym, ale kiedy ogarnia was smutek i pogrążacie się w chaosie, zwracacie się ku wierze i oczekujecie, że jakaś wyższa istota pokieruje wami, że wam pomoże.
Nigdy nie wybieracie ostatecznie jednego z tych przeciwstawnych sobie poglądów, w trakcie gdy naprawdę wyzwolilibyście się ze wszystkich ograniczeń tylko dzięki zrozumieniu, że obydwa są iluzją." Krishnamurti nigdy nie starał się zostać guru, przede wszystkim umniejszał swoją rolę jako przewodnika, czy nauczyciela.
Jego wykłady bardziej przypominały rozmowy przyjaciół. Podróżował z nimi po całym świecie, spotykając się z ludźmi żyjącymi w przeróżnych kulturach, wyznającymi przeróżne religie i filozofie. Trafiał do nich ze swym przekazem, którego największą zaletą była bezpośredniość i autentyczność.
z pewnością trafi w dodatku do Ciebie i będzie inspiracją dla pełniejszego doświadczania świata z tolerancją i otwartością wobec jego bogatej różnorodności. Cytaty z ksiązki: Istnieje świętość niestworzona poprzez myśl, niebędąca uczuciem wzbudzonym poprzez myśl.
Myśl nie jest w stanie jej rozpoznać ani wykorzystać. Myśl nie potrafi jej wysłowić. Jest to świętość nietknięta żadnym symbolem ani słowem. Nieprzekazywalna. Jest ona faktem.