"
W jaki sposób niektórym politykom udaje się utrzymać dużą popularność nawet po kilku latach rządzenia lub sprawowania urzędu? niejednokrotnie wygrywają wybory tuż po zakończeniu pierwszej, drugiej lub kolejnej kadencji. Wydają się także wiarygodni i charyzmatyczni. Czy to z powodu ich ciężkiej pracy lub wrodzonych cech? Czy raczej sztaby wyborcze narzucają wizerunkowy cel, do którego powinni dążyć kandydaci? Może zatem istnieje wzorzec, lista cech, którymi miałby się znamionować polityk wydajnie zarządzający wrażeniem i utrzymujący popularność na wysokim poziomie.
Autor książki analizuje poszczególne komponenty wizerunku i komunikacji politycznej oraz w formie pogłębionego opisu i licznych wizualizacji wytwarza model polityka popularnego. To pozycja równocześnie dla uczestników sceny politycznej, jak i dla wszystkich, którzy chcą się jej krytycznie przyglądać i dokonywać świadomych wyborów.
nad wyraz wysoko oceniam oryginalność tej monografii i jej wkład w naukę. Przeprowadzone badania doskonale uzupełniają lukę w literaturze przedmiotu, a dodatkowo stanowią kompendium wiedzy, która może zostać wykorzystana w sposób użyteczny poprzez aktorów politycznych, doradców, spin doktorów.
Z recenzji prof. Dr hab. Agnieszki Kasińskiej-Metryki
Na uwagę zasługują pionierski charakter wyboru problematyki badawczej, postępowe ujęcie omawianego zagadnienia, imponujący materiał źródłowy stanowiący jej podstawę teoretyczną i faktograficzną, jak jeszcze poprawność całego wywodu i przystępny styl narracji.
Z recenzji dra hab. Szymona Ossowskiego, prof. UAM"