Zdjęcia Kaczmarek emilia Gorzka pigułka. etyka i biopolityka w branży farmaceutycznej
Polityka, publicystyka, eseje
Dostępność:Do kupienia
Gorzka pigułka. etyka i biopolityka w branży farmaceutycznej (Kaczmarek Emilia)
Do kupienia w: Marka: Kaczmarek Emilia
36,10 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Gorzka pigułka. Etyka i biopolityka w branży farmaceutycznej Autor Emilia Kaczmarek Język polski Wydawnictwo Scholar ISBN 978-83-65390-48-6 Rok wydania 2020 Warszawa Wydanie 1 liczba stron...
Proponowany produkt Kaczmarek emilia Gorzka pigułka. etyka i biopolityka w branży farmaceutycznej można kupić w TaniaKsiazka.pl w atrakcyjnej cenie 36,10 zł. Oferta ta jest efektem kompleksowej analizy ogromnej liczby sklepów w bazie danych.
Podstawowe cechy
ISBN
9788365390486
Oprawa
Miękka
Sprawdź promocyjne oferty na Kaczmarek emilia Gorzka pigułka. etyka i biopolityka w branży farmaceutycznej
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Kaczmarek emilia Gorzka pigułka. etyka i biopolityka w branży farmaceutycznej jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Kaczmarek emilia Gorzka pigułka. etyka i biopolityka w branży farmaceutycznej (sklep TaniaKsiazka.pl)
36,10 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane na temat cen i dostępności towaru wykorzystane w naszym rankingu są indeksowane niemal natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł Gorzka pigułka. Etyka i biopolityka w branży farmaceutycznej Autor Emilia Kaczmarek Język polski Wydawnictwo Scholar ISBN 978-83-65390-48-6 Rok wydania 2020 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 310 Format pdf Spis treści Spis treści Wykaz skrótów 9 Wprowadzenie 11 1. Po co powstała ta książka? 11 2. Struktura książki i opis metody 13 1. Nowa biopolityka 19 1.1. Pojęcie biopolityki 19 1.2. Nikolas Rose i nowa biopolityka 24 1.2.1. Odejście od nazistowskiej eugeniki 25 1.2.2. Urynkowienie biopolityki 33 1.2.3. Bios staje się zoe 39 2. Komercjalizacja wiedzy w sektorze lekowym 47 2.1. Komercjalizacja wiedzy – praktyki 47 2.1.1. Czym jest komercjalizacja? 47 2.1.2. Patentowanie leków 49 2.1.3. Ochrona własności intelektualnej a ceny leków 55 2.1.4. Ochrona własności intelektualnej a choroby zaniedbane 60 2.1.5. Ochrona własności intelektualnej a (nie)publikowanie wyników badań klinicznych 62 2.2. Komercjalizacja wiedzy – analiza 68 2.2.1. „Biopolityka staje się bioekonomią" 68 2.2.2. Wiedza i życie jako biowartość 71 2.2.3. Biogospodarka w dobie globalnych nierówności 76 2.3. Komercjalizacja wiedzy – ocena 79 2.3.1. Komercjalizacja wiedzy – konsekwencje 79 2.3.2. Komercjalizacja wiedzy a etos nauki 85 3. Lobbing przemysłu farmaceutycznego 103 3.1. Lobbing – praktyki 103 3.1.1. Czym jest lobbing? 103 3.1.2. Typologia lobbingu 105 3.1.3. Lobbing przemysłu farmaceutycznego – metody, cele i koszty 108 3.2. Lobbing – analiza 112 3.2.1. Decentralizacja biopolityki 112 3.2.2. Biologiczni obywatele 115 3.3. Lobbing − ocena 119 3.3.1. Ocena moralna lobbingu – argumenty z konsekwencji 120 3.3.2. Lobbing a modele dochodzenia do dobra wspólnego w demokracji 125 4. Marketing w sektorze lekowym 133 4.1. Marketing – praktyki 133 4.1.1. Czym jest marketing farmaceutyczny? 133 4.1.2. Reklama kierowana do publicznej wiadomości 134 4.1.3. Działalność przedstawicieli medycznych 139 4.1.4. Marketing treści i inne formy ukrytej reklamy 148 4.2. Marketing – analiza 154 4.2.1. Promowanie leków a zjawisko medykalizacji i kultu zdrowia 154 4.2.2. Dyskurs ochrony zdrowia – molekularyzacja 160 4.2.3. Dyskurs ochrony zdrowia – biologiczna odpowiedzialność 163 4.3. Marketing – ocena 166 4.3.1. Konflikty interesów w strategiach marketingowych 167 4.3.1.1. Konflikty interesów – argumenty z konsekwencji 168 4.3.1.2. Konflikty interesów a rola bezstronności w medycynie 179 4.3.2. Etyka wobec medykalizacji i kultu zdrowia 188 4.3.2.1. Ocena skutków medykalizacji i definicje zdrowia 188 4.3.2.2. Kult zdrowia a granice odpowiedzialności za własne zdrowie 207 5. Zapobieganie nadużyciom w sektorze farmaceutycznym. Proponowane zmiany instytucjonalne i prawne 215 5.1. Przeprowadzenie badań nad efektywnością alternatywnych wobec systemu patentowego rozwiązań stymulujących medyczne innowacje. Przykład: nagrody zamiast patentów 217 5.2. Zmiana prawa regulującego lobbing w Polsce, w tym stworzenie obowiązkowego rejestru wszelkich lobbystów. Przykład: obowiązkowy europejski rejestr służący przezroczystości (w trakcie negocjacji) 219 5.3. Używanie wysokich kar finansowych za łamanie obowiązujących przepisów regulujących rozmaite formy marketingu. Przykład: nałożenie przez UOKiK kary w wysokości niemal 26 milionów złotych za reklamę wprowadzającą w błąd 222 5.4. Stworzenie ogólnoeuropejskiej, publicznie dostępnej internetowej bazy informacji w celu ujawniania konfliktów interesów w sektorze ochrony zdrowia. Przykład: amerykańska baza Open Payments website 223 5.5. Tworzenie bezstronnych źródeł wiedzy o lekach i umożliwianie przedstawicielom zawodów medycznych oraz pacjentom dostępu do tych źródeł. Przykład: Cochrane Library 228 Aneks I. Studium przypadku. Relacje między firmami farmaceutycznymi a organizacjami pacjentów w Polsce – szansa czy zagrożenie? 231 Aneks II. Studium przypadku. Zespół niespokojnych nóg a zjawisko promowania chorób jako złożona strategia marketingowa 250 Bibliografia 261 Indeks nazwisk 301
Parametry
ISBN
9788365390486
Oprawa
Miękka
Autor
Emilia kaczmarek
Wydawnictwo
Scholar
Ilość stron
310
Rok wydania
2019
Kategoria
Polityka, publicystyka, eseje
Producent
Kaczmarek Emilia
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Dorota F.
22.12.2024
Czy chcesz podesłać nam opinię i komentarz na temat produktu
Jeżeli udało Ci się korzystać z prezentowanego produktu Kaczmarek emilia Gorzka pigułka. etyka i biopolityka w branży farmaceutycznej wyślij do nas swoją subiektywną opinię lub recenzję. Powiedz jakie są Twoje odczucia z korzystania, czy jesteś usatysfakcjonowany z zakupu oraz czy relacja jakość / cena jest dla Ciebie na dobrym poziomie.