,,Playboy" był czymś wyraźnie więcej niż zwykłym magazynem erotycznym -współtworzył architektoniczne imaginarium drugiej połowy XX wieku.,,Playboy"to rezydencje i imprezy, tropikalna grota i przeszklona podziemna bawialnia, wktórej goście mogą podziwiać króliczki pływające nago w basenie; to kolistełóżko, w którym Hefner baraszkuje z playmates; to garsoniera, prywatnyodrzutowiec, klub z sekretnymi pokojami, zoo w ogrodzie, to tajemny zamek ioaza w wielkim mieście.
Z czasem,,Playboy" stał się pierwszą pornotopią epokimass mediów. Paul B. Preciado, fragment książki Zimna wojna to czas zakwestionowania reżimu biopolitycznego, intensywnychdziałań ruchów feministycznych, pojawienia się pigułki antykoncepcyjnej orazwykształcenia postindustrialnych mechanizmów produkcji i pracy niematerialnej.Nie tylko telewizyjne reality show, które jest wynalazkiem Hugh Hefnera, lecztakże home office z podpiętym do multimedialnej sieci łóżkiem pełniącym funkcjębiura wydają się dziś co najmniej prorocze.
Dorota Jędruch, fragment wstępu do wydania polskiego O autorze: Paul B. Preciado - hiszpański pisarz, filozof i kurator sztuki. Wykładał historiępolityczną ciała, teorię gender i historię performance'u na Uniwersytecie ParisVIII.
Jego zainteresowania obejmują problemy tożsamości, płci, architektury,seksualności. Jest autorem wielu tekstów dotyczących tej tematyki, a także książek, zktórych w polskim przekładzie ukazał się Testo ćpun.
Seks, narkotyki i biopolitykaw dobie farmakopornografii - dziennik dokumentujący proces przyjmowaniaprzez autora testosteronu w trakcie cyklu korekty płci, a zarazem politycznahistoria technice związanych z ludzką seksualnością.
Preciado był dyrektoremprogramów publicznych w Muzeum Sztuki Współczesnej w Barcelonie w latach2012-2014, kuratorem programów publicznych wykonywanych w ramachdocumenta 14 w Kassel i Atenach w 2017 roku oraz kuratorem pawilonutajwańskiego na Biennale Sztuki w Wenecji w 2019 roku.
Współpracuje zCentrum Georges Pompidou w Paryżu.