Relacje i współzależności między mediami i polityką są przedmiotem coraz większego zainteresowania, zwłaszcza badaczy podejmujących wątki z pogranicza politologii i medioznawstwa. Ideowe założenia dotyczące współdziałania środków masowego przekazu i sfery polityki w systemie demokratycznym weryfikowane są współczesną rzeczywistością, w której stanowczą rolę odgrywają zjawiska mediatyzacji polityki i polityzacji mediów.
Książka jest zbiorem studiów, których celem jest uchwycenie szeroko pojętych relacji i współzależności występujących na linii media - polityka, polityka - media. Autorzy w swych rozważaniach ukazują wielopłaszczyznowe spojrzenie na różnorodne aspekty powiązań sfery środków masowego przekazu i polityki.
Wątki podejmowane przez badaczy prezentowane są równocześnie przez pryzmat ustaleń teoretycznych, jak i autorskich badań empirycznych. Zaproponowany podział monografii na cztery części, kolejno: "Demokracja medialna i zarządzanie w mediach"; "Media, polityka i opinia publiczna"; "Media i marketing polityczny"; "Medialny wizerunek polityka", jest konsekwencją wieloaspektowego ujęcia poprzez badaczy relacji i współzależności pomiędzy mediami i polityką.
W zamyśle niniejsza książka ma dostarczyć czytelnikowi wiedzy na temat wzajemnych relacji łączących sferę polityki z mediami masowymi, równocześnie stanowiąc przyczynek i inspirację do refleksji, dyskusji i dalszych dociekań, nie wyczerpując tym samym prezentowanych zagadnień.
Tytuł Media i polityka. Relacje i współzależności Autor Małgorzata Adamik-Szysiak Wydawnictwo UMCS EAN 9788377844571 ISBN 9788377844571 Kategoria Literatura, Polityka, Politologia liczba stron 384 Format 250x176 mm Rok wydania 2014 Oprawa broszurowa