Konceptualny projekt w formie książki-katalogu - możliwie kompletny alfabetyczny spis funkcjonujących w Polsce w latach 1975-2022 zespołów "alternatywnych" (punk, new wave, reggae, metal, awangarda, industrial, yass itd.) wraz z przekazanymi nazwami miejscowości, z których dane zespoły pochodziły/pochodzą.
Projekt ma cztery znaczące cele:
- stanowi możliwie kompletny katalog, który jest wartością samą w sobie dla miłośników muzyki polskiej i badaczy zjawisk muzycznych i socjologicznych (w tym przypadku najczęściej subkulturowych)
- sporządzone w ten sposób zestawienie ma gigantyczny walor językowy: stanowi skarbnicę onomastyczną; nazwy zespołów - nierzadko kuriozalne, słowotwórcze, absurdalne, zaczerpnięte z języka potocznego, afirmujące banał codzienności, przedmioty stosowania codziennego, imitujące nowomowy wszystkich czasów, posklejane z językowych odpadów - stanowią jedyne w swym typu źródło współczesnej historii społecznej świadomości
- przekazane nazwy miejscowości świadczą o masowej skali zjawiska, wśród prezentowanych zespołów są i te z minimalnych miasteczek, a nawet wsi, z najszczególniej peryferyjnych regionów Polski; zaświadczają o demokratycznym charakterze sceny muzycznej; wreszcie - taka perspektywa odkłamuje współczesną historię muzyki polskiej i obala obowiązujący punkt widzenia preferujący centra w typu największych miast (Warszawa, Wrocław, Trójmiasto) z kilkoma, schematycznie powtarzanymi wyjątkami
- to zestawienie, pozbawione aspektu cenzury i autocenzury, demonstruje subkulturową barwność sceny muzycznej po raz pierwszy w pełnej krasie, wraz z jej kuriozalnymi, ciemnymi czy wręcz niebezpiecznymi stronami - spis zawiera bowiem też nazwy zespołów np. Satanistycznych czy neonazistowskich; takie podejście pozwala na całkowitą ocenę zjawiska, pozbawioną infantylnych, upiększających czy mitologizujących narracji