Zatrudniona dorywczo w szpitalnej stołówce samotna, bezimienna młoda kobieta z prowincji poznaje bogatego lekarza. Carl wpada jej w oko od razu, ale z czasem okazuje się, że zainteresowanie jest obopólne, pomimo że lekarz jest starszy, bogaty, wykształcony – a w głównej mierze ma rodzinę.
Wydaje się, iż to banalna historia, jakich sporo, że to się musi źle skończyć. Ale czy z całą pewnością? Therese Bohman zaprasza nas do dwóch równoległych światów: biednej, zagubionej, poszukującej kierunku w życiu kobiety i ustatkowanego, pewnego siebie, zamożnego pana.
Poznajemy ich domy, marzenia, dowiadujemy się, jak spędzają czas i jakie noszą ubrania. Przepaść pomiędzy nimi to nie tylko różnica statusu społecznego wyznaczonego przez pieniądze i wykonywaną pracę, ale też przez pochodzenie i uwarunkowania rodzinne.
Pod pozorem zwykłej opowieści o miłostce autorka porusza dużo wątków społecznych, które wydają nam się oczywiste, lecz wcale nie są banalne. "Samotna kobieta, przypominająca bohaterki Dostojewskiego, staje się „tą drugą" w powieści o podziałach klasowych i pożądaniu." "Kirkus Reviews" "Therese Bohman lubi stawiać niewygodne pytania i kwestionować to, co wydaje się oczywiste.
Tym razem pyta o mechanizmy wykluczenia pań, modę na parytety, zastanawia się nad zaślepieniem feministycznym i jego sprymitywizowanymi hasłami. Jej powieść będzie szokować i skandalizować – zwłaszcza w konserwatywnej Polsce, która jeszcze nie dorosła do niektórych prądów, a Bohman już przedstawia, jak się one degenerują.
Jej bohaterka, pogubiona młoda pisarka, nie potrafi sobie poradzić z nadmiarem wyborów życiowych, pracuje więc w szpitalnej kuchni i ta jej perspektywa – buntownicza i jednocześnie dotykająca biedy – daje nam nową opowieść, taką, jakiej nie zna polska proza." Paulina Małochleb, "Książki na ostro" "Jak sporo można poświęcić, aby zdobyć upragnioną wolność? Czy seks, fascynacje, intrygi mogą być przepustką do lepszego świata? Gdzie są granice moralności? O co walczymy: wolność wyboru, rodzinę, pieniądze, seks, pozycję społeczną? Czy człowiek może śmierdzieć wilgocią...? Zatrważająco ludzki obraz ambicji, słabości i poddania." Georgina Gryboś, "Literacka Kavka" Powyższy opis pochodzi od wydawcy.