Nauka programowania to nauka myślenia, dlatego w szkole przeciętnej jest ona nieodzowna. Wspaniałym językiem dla początkujących programistów jest Python - nietrudny do zrozumienia, o wielu użyciach. Jego składnia cechuje się transparentnością i zwięzłością, a kod źródłowy jest czytelny i klarowny. Python oferuje natychmiastową informację zwrotną, jest obiektowy i ma rozbudowany pakiet bibliotek typowych. Praca w tym języku wymaga określonego zestawu umiejętności, stymuluje myślenie logiczne, a przy okazji należycie wpływa na uzyskanie biegłości w algorytmice i strukturyzacji, a także planowaniu. Pomaga także wyśmienicie zdać maturę.
Ta książka poszerza zagadnienia zawarte w podręczniku Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Informatyka Europejczyka. Zakres zwiększony. Część 1 (Wydanie III), w którym jest omawiany język C++. Jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę i rozwinąć umiejętności w zakresie programowania, czyli poznać nowe profesjonalne narzędzie, umożliwi Ci ona zapoznanie się z problematyką Pythona w zakresie potrzebnym do rozwiązywania zadań maturalnych. Co więcej, znajomość tego języka jest także modna wśród studentów i pożądana poprzez pracodawców, a rynek obfituje w oferty pracy dla programistów.
Pozycja napisana jest prostym językiem i stanowi nieprzeciętne uzupełnienie podręcznika, na którym została oparta. Kolejne rozdziały wprowadzą Cię w świat nowoczesnego programowania. Poznasz podstawowe konstrukcje języka i struktury danych. Odnajdziesz tu także zestaw przykładowych algorytmów, a także ich implementacji w Pythonie. Analiza kodów programów, które udostępnia autorka, pozwoli Ci na pogłębienie znajomości Pythona i jego zastosowań przy rozwiązywaniu zadań maturalnych. Książka gromadzi także podpowiedzi do zagadnień egzaminacyjnych o charakterze algorytmicznym, z rozwiązaniami zapisanymi w tym języku. Dostęp do przykładowych wyjaśnień oraz ćwiczeń pomoże Ci utrwalić świeże wiadomości.
Podręczniki z linii Informatyka Europejczyka ułatwią uczniom zdobywanie wiedzy i umiejętności w trakcie wykonywania ćwiczeń ergonomicznych, a nauczycielom przekazywanie nowego materiału w interesujący i niebanalny sposób.