poprzez sporo lat prowadziłam zajęcia korekcyjno-wyrównawcze z dziećmi nieświadoma istnienia zasad, które zostały tu ujęte w sześć punktów. Starałam się realizować je intuicyjnie. Opracowując wykłady dla studentów filologii polskiej, dotarłam do literatury z zakresu metodyki zajęć korekcyjno-wyrównawczych i przyjrzałam się teorii. Teraz wiem, że rola intuicji w nauczaniu, choć niemierzalna przy użyciu narzędzi naukowych, jest ważna,bez wątpienia nie jest najważniejsza. Jeżeli nasze działania mają mieć naukowy charakter bądź do metod naukowej oceny zjawisk się odwoływać, jak ma to miejsce w dydaktyce przedmiotowej, powinniśmy działania instynktowne starać się wielokrotnie konfrontować z naukowym zapleczem atrakcyjnej nas dziedziny. Jest to niezwykle ważne dla tych nauczycieli, którzy wynikami swoich doświadczeń pragną dzielić się z innymi nauczycielami, a przy tym uniknąć wyważania otwartych drzwi, czyli odkrywania prawd, które dawno już zostały odkryte. Małgorzata Rocławska-Daniluk
- Autorzy: Rocławska-Daniluk Małgorzata
- Ciężar: 0,18
- Format: 14.5x21.0cm
- ISBN: 9788373265608
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 23304
- Miejscowość: Gdańsk
- pojemność: 128
- Oprawa: Miękka
- PKWiU: 58.11.1
- Podtytuł: Metodyka zajęć korekcyjno-wyrównawczych
- Rok wydania: 2017
- wariant publikacji: KS
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
- Wysokość: 10