Prezentowana publikacja jest efektem pracy zespołu osób od wielu lat zajmujących się problematyką dzieci afatycznych. Unikalne zaburzenie, dotyczące z reguły rozwoju mowy i efektywności językowej, o którym mowa w podręczniku, ma widoczny wpływ na proces uczenia się dziecka. W najróżniejszym stopniu ujawnia się w toku rozwoju dziecka, towarzysząc mu typowo przez całe życie. Wiedza o niedokształceniu mowy o typie afazji (oryginalnym zaburzeniu języka) jest nie wystarczająco rozpowszechniona wśród rodziców i nauczycieli Ich rolą nie jest diagnozowanie, to pozostawiamy specjalistom. Natomiast to oni z zasady jako pierwsi zauważają trudności dziecka i w głównej mierze wspierają je na co dzień.
Prezentowany poradnik jest próbą dialogu specjalistów z nauczycielami i rodzicami. Autorki dążyły do stworzenia transparentnego i czytelnego obrazu dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji.
szczególnie cennym fragmentem poradnika jest materiał przygotowany przez rodziców, którzy założyli i prowadzą Fundację dla Osób z Afazją „Wyrazić siebie". Ta część poradnika jest niezależna. Głos rodziców jest dowodem ich zaangażowania w działania na rzecz poprawy warunków oraz możliwości diagnozy, terapii i edukacji ich dzieci.
Zdajemy sobie sprawę, że niniejsza publikacja nie rozwiąże wszystkich dotkliwych, użytecznych problemów związanych z nauczaniem i wspieraniem uczniów z tym zaburzeniem. Liczymy jednak na to, iż w niewielkim nawet stopniu pozwoli zrozumieć trudności dzieci i nauczyć się dostrzegać ich potężne strony. Wiemy przecież, iż chcąc dziecku pomóc, musimy je poznać, zrozumieć i zaakceptować.
Anna Paluch
Ze Wstępu
Podtytuł: Poradnik dla nauczycieli
ISBN: 9788361339113
Kod paskowy: 9788361339113
Redakcja: Paluch Anna, Drewniak-Wołosz Elżbieta
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 45967
ilość stron: 96
Oprawa: Miękka
Format: 16.5x23.5cm
Głębokość (mm): 6
Waga: 0.165
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka