ABC MÓWIENIA, CZYTANIA I PISANIA. Program nauczania
Publikacje z linii ABC mówienia, czytania i pisania powstały z reguły z myślą o nauczaniu dzieci z wadą słuchu. Pomoce te służą rozwijaniu świadomości językowej, nauce odczytywania mowy z ust, usprawnianiu słuchu fonemowego, poznawaniu i utrwalaniu liter, nauce czytania ze zrozumieniem i doskonaleniu sprawności manualnej. Książki te mogą być wskazówką dla nauczycieli i rodziców, w jaki sposób pracować z dziećmi, które z różnych przyczyn (nieprzystępnych do zdiagnozowania) mają trudności z nauką czytania ze zrozumieniem, samodzielnym układaniem zdań czy opanowaniem mowy dźwiękowej umożliwiającej komunikację z otoczeniem.
Program edukacji wczesnoszkolnej ABC mówienia, czytania i pisania został opracowany na podstawie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z wadą słuchu, obserwacji sposobów i metod pracy używanych przez logopedów i surdopedagogów i analizy literatury poświęconej problematyce osób z wadami słuchu. Bazą wyjściową programu stała się nowa podstawa programowa dla I cyklu edukacyjnego z 2014 roku (Dz.U. Z 2014 r. Poz. 803).
Myślą przewodnią, jaka przyświecała napisaniu programu, było dobro dziecka niesłyszącego i wiara w to, iż mimo swej niepełnosprawności i dzięki systematycznej i wytrwałej pracy jest ono w stanie odnieść sukces jednocześnie w szkole, jak i w życiu osobistym.
Do kolekcji ABC mówienia, czytania i pisania należą:
,,Umiem mówić i czytać. Podręcznik do nauki czytania dla dzieci z wadą słuchu oraz problemami w nauce mówienia, czytania i pisania", Justyna Łomża i Irmina Knapik;
,,Umiem mówić, czytać i pisać. Zeszyt do rewalidacji dla dzieci z wadą słuchu oraz problemami w nauce mówienia, czytania i pisania. Część I", Justyna Łomża i Irmina Knapik;
,,Umiem mówić, czytać i pisać. Zeszyt do rewalidacji dla dzieci z wadą słuchu i problemami w nauce mówienia, czytania i pisania. Część II", Justyna Łomża i Irmina Knapik.