PUS Czytanie ze zrozumieniem 3. O ciekawskim kotku dane produktu: Czytanie ze zrozumieniem 3. O ciekawskim kotku to książeczka należąca do linii tytułów PUS, których celem jest ćwiczenie poprzez dzieci czytania ze zrozumieniem.
Adresowana jest do dzieci w młodszych klasach szkoły podstawowej. Zawarte w niej zagadki i zadania pomagają ćwiczyć znajomość zasad ortografii i gramatyki języka polskiego. Kolejne ćwiczenia opierają się na wybranych z tekstu wyrazach, za pomocą których dziecko utrwala poprawną pisownię.
Inne pozwalają wprowadzać pojęcia części mowy i dostrzegać różnice między nimi. W książeczce Czytanie ze zrozumieniem 3. O ciekawskim kotku pojawiają się jeszcze zadania z synonimami i antonimami, dzięki temu dziecko nie tylko potrafi je wyszczególnić,dodatkowo wzbogaca zasób swojego słownictwa.
Umiejętność czytania ze zrozumieniem, nabyta w młodszych klasach szkoły podstawowej, jest bardzo ważna i konieczna na późniejszych etapach edukacji. Jej rozwijanie to podstawa, która umożliwia dziecku dalsze systematyczne uczenie się i pogłębianie wiedzy.
prawidłowo wyćwiczona umiejętność czytania ze zrozumieniem pozwala dziecku na posługiwanie się tekstem jako podstawowym źródłem informacji. Brak tej umiejętności sprawia, iż dziecko potrzebuje więcej czasu na czytanie, ogranicza się poziom jego zainteresowania tekstem, a niejednokrotnie następuje u niego zniechęcenie i rezygnacja z czytania.
W książeczce Czytanie ze zrozumieniem 3. O ciekawskim kotku dzieci znajdą sympatycznych bohaterów, którzy przeżywają niebanalne przygody. Ich losy na pewno zainteresują znikomych czytelników. Na dodatek książeczka posiada dużo odniesień do korzystnie znanych dzieciom baśni, co umożliwia ćwiczenie skojarzeń i logicznego myślenia, a także wspiera rozwój ich czytelniczych zainteresowań.
atrakcyjna fabuła pomaga dziecku bardziej zaangażować się w proces czytania i przyswoić więcej informacji. Możliwość rozwiązywania zadań, którymi przepleciony jest tekst przy jednoczesnym układaniu klocków PUS generuje atmosferę zabawy i sprzyja produktywnej nauce.
A samodzielne sprawdzanie wytworzonych ćwiczeń i poprawa ewentualnych błędów zaowocuje utrwaleniem znajomości zasad ortografii i gramatyki języka polskiego.