Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich z reguły występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej i opisano, jakie ćwiczenia są efektywne przy kompensowaniu tych trudności.komplet ćwiczeń zawarty w części 3 dotyczy:- sekwencji,- włączania i wyłączania z kategorii.Zdolność realizowania sekwencji ruchów, zapamiętywania kolejności dźwięków i znaków oraz odtwarzania ich warunkuje sprawne funkcjonowanie człowieka w świecie, a w tym sprawne posługiwanie się językiem.
Zdolność kategoryzacji jest podstawową umiejętnością, która pozwala porządkować otaczającą nas rzeczywistość, co przekłada się na zdolność do uczenia się języka równocześnie na poziomie zapamiętywania nowych słów, jak i przyswajania reguł nim rządzących, a to z kolei pozwala przyswajać zasady obowiązujące w społeczeństwie.
Ćwiczenia zawarte w tej części pozwolą stymulować wszystkie te funkcje.W serii ukazały się:1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 1. Karty pracy2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole.
Część 2. Karty pracy3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia