Turystyka motocyklowa w Polsce to stosunkowo młode, ale dynamicznie rozwijające się zjawisko społeczno-gospodarcze. Jeszcze w roku 2000 turyści motocyklowi byli mniejszością na rynku, która nie była zbyt podatna na działanie otoczenia makroekonomicznego. Ze względu na niewiele znaczące rozwinięcie tej dziedziny w tamtych czasach popyt na usługi i produkty konieczne do uprawiania turystyki motocyklowej był raczej zastygły. Jednak z biegiem czasu zaczęło się to zmieniać, a ilość zwolenników turystyki motocyklowej rozpoczęła wyraźnie się rozszerzać. Przyczyną takiego stanu rzeczy są zauważalne zmiany dotyczące rosnącej liczby uprawiających ją turystów i wzrost liczby motocykli na polskich drogach. Na rynku nie widnieje zbyt dużo opracowań naukowych dotyczących tego działu, określających jego ramy, zasięg, znaczenie i perspektywy rozwoju. Domena ta nie była także przedmiotem badań nad zachowaniami konsumentów uprawiających turystykę motocyklową. Były to główne bodźce, które skłoniły autora do podjęcia się niniejszego tematu, mając zamiar szczegółowego rozpoznania zjawiska, jakim jest turystyka motocyklowa w Polsce.
Autor szczerze wierzy, iż dzięki swej pracy włożonej w ten tytuł, spotka się on z zachwytm wielu środowisk związanych z turystyką oraz rynkiem motocykli. Rozwój turystyki motocyklowej w Polsce, która nieprzerwanie rozwija się od prawie 20 lat, wzbudza coraz pokaźniejsze zainteresowanie kręgów naukowych. Dlatego niniejsza pozycja jest najczęściej dedykowana dla do wykładowców i studentów kierunków związanych z turystyką i hotelarstwem w Polsce. Poruszona problematyka powinna także wzbudzić zainteresowanie osób zawodowo związanych z branżą turystyczną, jako źródło wiedzy o tym prężnie rosnącym zjawisku w Polsce, jakim jest turystyka motocyklowa. Autor liczy także na zainteresowanie poruszoną motywem wśród uczestników szeroko pojętej branży motocyklowej w Polsce. Przedstawione zagadnienia, wzbogacone empirią, mogą być także {pomocn|przydatn)e praktykom gospodarczym funkcjonującym w branży turystycznej i motocyklowej.
Spis treści:
Wprowadzenie
1. Miejsce turystyki motocyklowej w nauce o turystyce
1.1. Pojęcia i rodzaje turystyki
1.2. Turystyka kwalifikowana
1.3. Turystyka motocyklowa jako forma turystyki kwalifikowanej
2. Charakterystyka rynku turystycznego w wybranych krajach europejskich z uwzględnieniem turystyki motocyklowej
2.1. Aktywność konsumentów na rynku usług turystycznych w Polsce
2.2. Charakterystyka bazy turystycznej w wybranych krajach europejskich pod względem atrakcyjności dla turysty motocyklowego
2.3. Miejsca docelowe podróży mieszkańców wybranych krajów europejskich w turystyce wypoczynkowej i motocyklowej
3. Polski konsument jako uczestnik rynku turystyki motocyklowej
3.1. Konsument i jego potrzeby
3.2. Charakterystyka konsumenta na rynku usług turystyki motocyklowej w Polsce. Opracowanie własne
3.3. Zachowania konsumenta na rynku usług turystyki motocyklowej w Polsce. Opracowanie własne.
4. Rynek nowych motocykli jako determinanta zachowań konsumentów usług turystycznych dla motocyklistów
4.1. Rozwój przemysłu motocyklowego na świecie
4.2. Produkcja i tabor motocykli w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej
4.3. Sprzedaż nowych motocykli w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej
4.4. Motocykle turystyczne na rynku nowych motocykli w Polsce i w Niemczech - analiza porównawcza
4.5. Profil nabywców nowych motocykli w Polsce w świetle badań własnych
5. Perspektywy rozwoju turystyki motocyklowej w Polsce. Wyniki badań własnych.
5.1. Rozwój rynku turystyki motocyklowej w opinii ekspertów
5.2. Prognoza rozwoju turystyki motocyklowej w Polsce - wnioski z badan
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel