Niewielu programistów jest zaznajomionych z technologiami leżącymi u podstaw pisanych poprzez siebie programów. Czemu jednak przejmować się takimi technicznymi detalami, skoro wygląda na to, iż kod spełnia założone zadania$313 Bo chcemy, aby działał korzystnie, za to nie chcemy przedłużających się zabaw w chowanego z upartymi błędami.
Nie wspominając już o tym, iż raczej nikt nie chce znaleźć się na pierwszych stronach gazet z powodu użycia dziury bezpieczeństwa kryjącej się w jego kodzie. Z tej lektury czytelnik dowie się w jaki sposób świat realny przekształcany jest w formę zrozumiałą dla komputerów - w bity, logikę, liczby, tekst i barwy.
Zdobędzie wiedzę o fundamentalnych częściach składowych, z których zbudowane są komputery - takich jak bramki logiczne, sumatory, dekodery, rejestry i urządzenia pamięci Autor wyjaśnia w książce, w jaki sposób poprawić osiągi projektując oprogramowania tak, żeby pasowało ono do danego sprzętu, w szczególności architektury pamięci, jak programy tłumaczone są na język maszynowy, zrozumiały dla komputerów oraz w jaki sposób poszczególne części składowe oprogramowania łączone są w pokaźniejsze programy takie jak oglądarki internetowe.
Dzięki lekturze czytelnik pozna sprytne sztuczki podnoszące produktywność programów, takich jak niezmienniki w pętli, redukcja siły czy podpodziały rekursywne Jest to szansa, żeby dowiedzieć się, co tak naprawdę dzieje się w maszynie, na której działa program.
dzięki temu można tworzyć kod ulepszony i wydajniejszy.