różne trudności uczniów prowokują nauczycieli do refleksji, zaskakują, zbijają z tropu, a czasem wytrącają z równowagi. O jakich trudnościach mowa? Niektóre dzieci zmagają się ze niepowtarzalnym zaburzeniem językowym, inne – cierpią z powodu zaniedbań wychowawczych, dysleksji, dyspraksji lub zaburzeń, które zapobiegają im pełne zaangażowanie się w naukę.
Jeszcze inne zaś potrzebują jedynie trochę więcej czasu i zachęt, aby nabrać pewności siebie. Zdarza się, iż ze względu na tak sporo różnorodnych sytuacji pedagodzy nie są pewni, jakie podejście powinni wybrać, aby pomóc swym wychowankom.
Niniejszy poradnik stanowi wygodny zbiór prostych wskazówek, jak rozpoznać trudności uczniów,, a także użytecznych pomysłów, jak ułatwić proces nauczania. Książka, zawierająca niemało ćwiczeń gotowych do użycia, przyda się zarówno nauczycielom, jak i rodzicom dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej.