Program do diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Posiada: szczegółowe cele kształcenia i wychowania, treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, a także sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania z uwzględnieniem możliwości indywidualizacji pracy w zależności od potrzeb i umiejętności dzieci.
Niniejsza publikacja pozostała przygotowana zgodnie z aktualnie funkcjonującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. Z 2014 r. Poz. 803).
Książka ta jest jedną z trzech publikacji, które tworzą zestaw materiałów służących do przeprowadzenia diagnozy rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. Do kompletu tego należą także:
• A. Tanajewska, R. Naprawa, D. Kołodziejska, Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. Arkusz monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego;
• A. Tanajewska, R. Naprawa, D. Kołodziejska, Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. Karty pracy.
Publikacja Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole powstała z myślą o dzieciach kończących edukację przedszkolną i inicjujących edukację wczesnoszkolną. Książka na pewno będzie pomocna w codziennej pracy:
• nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych uczących dzieci pięcio- lub sześcioletnie;
• nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów;
• pedagogów, psychologów.
Może być ona w pełni zastosowana podczas tworzenia:
• programu zajęć kompensacyjno-korekcyjnych;
• programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
• indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka pięcio-, sześcioletniego;
• zakresu przypasowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania wychowania przedszkolnego do jednostkowych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dziecka;
• planu działań wspierających.
Podtytuł: Program do diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych
ISBN: 9788371347375
Kod paskowy: 9788371347375
Wydanie: 1
Rok wydania: 2014
Kod wydawcy: 20672
liczba stron: 68
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.5x23.5cm
Głębokość (mm): 5
Waga: 0.125
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka