"Publikacja, którą przedstawiamy czytelnikom, przygotowana poprzez znanego polskiego matematyka Michała Szurka, jest unikatowa na naszym rynku wydawniczym. Powstała na skutek zainteresowania, śmiem twierdzić, że chwilami zafascynowania znanym wszystkim, doświadczanym w dzieciństwie materiałem, jakim są klocki LEGO(R).
Autor publikacji odkrył potencjał, jaki tkwi w tych klockach, postanowił pobawić się nimi, poeksperymentować i odkryć zróżnicowane użycia w procesie modelowania wybranych pojęć matematycznych, od stosunkowo najprostszych do niełatwych analiz, które można podejmować na poziomie wyższym.
Pomysłowość i różnorodność propozycji Autora jest imponująca i może stanowić inspirację do organizowania zajęć i zabaw z dziećmi, zarówno przez nauczycieli, jak i rodziców. Jeden warunek musi być jednak spełniony.
Trzeba uwierzyć w możliwości dzieci, być zainteresowanym, zaciekawionym ich sposobem myślenia, oryginalnością rozwiązań, jednostkowymi strategiami działania, a więc inspirować się a nie instruować, stawiać wyzwania, a nie utrwalać znane już poprawnie umiejętności.
To trudne zadanie, bo kontrolowanie i instruowanie, jako ważny składnik stylu edukacyjnego dorosłych jest głęboko zakorzeniony w naszej tradycji pedagogicznej. Autor z pasją i zaangażowaniem oraz z towarzyszeniem barwnych i niebanalnych narracji generuje opowieści o matematyce, wykorzystując klocki LEGO jako inspirujący materiał, pozwalający produkować modele przeróżnych pojęć matematycznych.
Czytając opowiadania i propozycje zadań, towarzyszy się Autorowi w odkrywaniu możliwości, jakie kreujeją klocki w procesie wizualizacji matematycznych zagadnień - od prostych dostępnych uczniom w szkole podstawowej - po trudne pojęcia prezentowane dopiero w szkole wyższej.
jednocześnie ma się wrażenie, że Autor, dzieląc się z Czytelnikiem swymi odkryciami i twórczymi pomysłami, jest zaciekawiony jakie rozwiązania zaproponują młodzi odbiorcy, lecz także rodzice, nauczyciele i opiekunowie, którzy zechcą pobawić się w taki sposób z dziećmi.
zachęcam Czytelników do podjęcia tego wyzwania i dzielenia razem z Autorem radości odkrywania i tworzenia matematyki oraz czerpania satysfakcji z pogłębionego jej rozumienia". (Z przedmowy prof. UW dr hab.