Sam problem cyberprzestrzeni, występowaniu w niej pokolenia najmłodszych nie jest zagadnieniem, które można po prostu rozstrzygnąć, rozwiązać, zniwelować. Takie ewentualne próby byłyby przejawem naiwności i braku kontaktu z rzeczywistością. Lektura książki daje nieodparte wrażenie, iż istnieje rzeczywistość, która może nas poprowadzić do najwspanialszych możliwości rozwojowych. Jednak, pozostawiona bez jakichkolwiek pedagogiczno-humanistycznych oględzin i aksjonormatywnego ujarzmienia najprawdopodobniej obróciłaby się przeciwko nam. Raduje fakt, iż czytelnik otrzymuje tak nowoczesne merytorycznie narzędzie dla takich właśnie możliwych – i całkiem prawdopodobnych w pozytywne skutki – namysłów i działań.
dr hab. Prof. AJP Paweł Prüfer
Monografia wieloautorska "Cyfrowe dzieci" demonstruje znaczny wachlarz obrazów dzieci, społeczeństwa i edukacji wraz z próbą ich przeanalizowania z przeróżnych perspektyw teoretycznych i empirycznych. W publikacji podkreślane są globalne i lokalne oblicza rozwoju dziecka, jego relacji z otoczeniem społecznym (swoistej przestrzeni edukacyjnej), jak dodatkowo współczesne przemiany teorii i praktyki edukacyjnej (w poszczególnych rozdziałach prezentowana jest edukacja jako dziedzina zabezpieczania potrzeb społeczeństwa – jako całości, i jako sfera zaspakajania niepowtarzalnych potrzeb jednostkowych). Można odnieść wrażenie, że szczególnym zamiarem i widoczną perspektywą teoretyczno-empiryczną (uwidaczniająca się dodatkowo w układzie książki) jest ta, którą określić można jako społeczno-aksjologiczną. Autorzy, oprócz głęboko i poprawnie metodologicznie poczynionych analiz, przybliżają treści o charakterze refleksyjno-przeglądowo-opisowym, jak i takie, które posiadają służyć rozwojowi teorii – zwłaszcza z obszaru pedagogiki społecznej.
dr hab. Prof. UZ Mirosław Kowalski
Książka jest przykładem rzetelnej diagnozy zjawiska. Na pozytywne podkreślenie zasługuje rozległa aktywność badawcza i analityczna wszelkich autorów opracowania, tym bardziej iż analiza wniosków i wyników wypływających z badań ma spore znaczenie diagnostyczne i prakseologiczne. Autorzy są nie tylko teoretykami, lecz także i praktykami społecznymi, obserwującymi dane zjawiska społeczne, bardzo w sferze zagadnień związanych z juwentologią i cyberprzestrzenią. Łączą przy tym kilka ról przypisywanych naukowcom w dziedzinie nauk społecznych, w tym rolę badacza zjawisk społecznych, praktyka oraz dydaktyka, o czym się można przekonać czytając konkluzje.
dr hab. Prof. PRz Eugeniusz Moczuk
Przedstawiona monografia jest ciekawa z poznawczego i badawczego punktu widzenia. Zawarte w niej treści w zasadniczej mierze oparte na wynikach z obszernego projektu badawczego stanowią cenne źródło wiedzy dla pedagogów, wychowawców, rodziców. Monografia została napisana niezwykle przystępnym językiem, bogato wzmocniona materiałem ikonograficznym, co powoduje, że zapewne wyszuka zainteresowanie wśród czytelników.
dr hab. Prof. WSB Marek Walancik
ISBN: 9788375457537
Kod paskowy: 9788375457537
Kod wydawcy: 29692
ilość stron: 396
Oprawa: Miękka
Format: 17.0x24.5cm
Głębokość (mm): 23
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka