Są to materiały edukacyjne dla dzieci najmłodszych. Każda historyjka składa się z 4 obrazków, które dziecko ma ułożyć w stosownej kolejności i włożyć do plastykowych kieszonek. Układanie obrazków każde dziecko będzie postrzegało jako dobrą zabawę. Rozbudzona ciekawość i chęć poznania dalszej części historyjki będą motywowały do wykonania zadania. Największą zachętą będzie jednak końcowy efekt – duża ilustracja, która powstanie po odwróceniu poprawnie ułożonych obrazków. Historyjki przede wszystkim uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. Aby ułożyć obrazki w poprawnej kolejności dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Musi zobaczyć szczegóły występujące na poszczególnych obrazkach, porównać je, określić, czy są takie same, różnorodne, czy podobne. Uczy się więc spostrzegawczości. Odpowiadając na pytania dorosłych lub samodzielnie opowiadając o tym, co demonstruje dany obrazek lub co wydarzyło się w całej historyjce, rozwija mowę, wzbogaca słownictwo. Wyobrażając sobie przedstawioną sytuację lub wymyślając własną wersję wydarzeń opartą na jednym obrazku, rozwija wyobraźnię. W dodatku dzięki historyjkom dziecko pozna wybrane procesy posiadające miejsce w przyrodzie (np. Rozmnażanie ptaków albo kotów) i nauczy się zachowania w nieszablonowych sytuacjach (np. Dokarmiania zwierząt leśnych zimą). Pozna na dodatek niektóre zawody (np. Krawcowej) i dowie się, jak powstają wybrane przedmioty (np. Wełniany sweterek, sukienka).
- Ciężar: 0,42
- Format: 21.5x30.0cm
- ISBN: 9788371343759
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 20672
- Miejscowość: Gdańsk
- objętość: 29
- Oprawa: Kartonowa
- PKWiU: 58.11.1
- Rok wydania: 2014
- typ publikacji: KS
- Wydanie: 4
- Wydawca: Harmonia
- Wysokość: 14