Monografia gromadzi kompleksowe omówienie,,komunikatów o produktach leczniczych", które to pojęcie stanowi autorską propozycję i obejmuje wszystkiego rodzaju przekazy dotyczące produktów leczniczych.
Analiza tekstów prawnych prowadzi bowiem do wniosku, że prawodawca dopuszcza formułowanie trzech rodzajów wypowiedzi o lekach. Tym samym dychotomiczny podział na reklamę i informację, obecny w literaturze dotyczącej prawa reklamy, jest nieadekwatny w sytuacji prawa farmaceutycznego.
Rozważania autora zostały poprowadzone na podstawie przepisów prawa polskiego, lecz z uwzględnieniem faktu, że zostały one przyjęte na skutek obowiązku użycia przepisów unijnych. Wyraźnym walorem pracy jest analiza zgodności rozwiązań polskiej ustawy farmaceutycznej z przepisami dyrektywy lekowej.
W monografii przedstawiono nie tylko analizę obowiązujących regulacji, lecz także szereg wniosków de lege ferenda. Przedmiot badań integruje takie autonomiczne dyscypliny, jak: publiczne prawo gospodarcze, prawo konkurencji i prawo unijne z prawem farmaceutycznym i prawem reklamy.
Przeprowadzone badania opierają się zarówno na analizie tekstu prawnego i wykorzystaniu literatury, jak i na szerokim odwołaniu się do dorobku orzeczniczego, zwłaszcza Głównego Inspektora Farmaceutycznego.
Twierdzenia dotyczące kwestii pozaprawnych, np. Medycznych lub socjologicznych, są każdorazowo wsparte literaturą przedmiotu.