Rok liturgiczny z kartami pracy. Część 2 - teczki z materiałami edukacyjnymi do katechezy dla uczniów z umiarkowaną i wyraźną niepełnosprawnością intelektualnąKarty pracy powstały z myślą o uczniach z umiarkowaną i widoczną niepełnosprawnością intelektualną.
Można je wykorzystywać w szkołach specjalnych oraz integracyjnych a także w domu jako materiał podtrzymujący proces edukacyjny. Służą przybliżeniu uczniom świąt i wydarzeń w całym roku liturgicznym. Zawierają znaki komunikacji alternatywnej, a także ilustracje dobrane do percepcji osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zadania są różne pod względem stopnia trudności i mogą być dostosowywane do możliwości uczniów.Rok liturgiczny z kartami pracy to materiał edukacyjny opracowany z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz niepełnosprawnością intelektualną.
Publikacja ta jest przeznaczona najczęściej dla uczniów szkół specjalnych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych i klas integracyjnych i jako materiał podtrzymujący cykl edukacyjny w domu.
Karty pracy ułożone zostały tematycznie zgodnie z rokiem liturgicznym Kościoła katolickiego. Służą one do przybliżenia uczniom świąt i wydarzeń w całym roku liturgicznym.Karty pracy zostały skonstruowane w taki sposób, by katecheta/rodzic miał mnóstwo możliwości ich wykorzystania, w zależności od umiejętności i potrzeb swych podopiecznych.
Może on korzystać z gotowych poleceń i zadań lub może je wybierać, modyfikować do potrzeb i możliwości uczniów zgodnie z zasadą indywidualizacji.Każdy temat gromadzi znaczne fotografie i ilustracje, dłuższy tekst wprowadzający, niedługi tekst do czytania uczestniczącego z symbolami komunikacji alternatywnej, przeróżne zadania dotyczące poruszanych treścipuzzle, kolorowanki, dobieranki, rebusy, wycinanki, proste quizy, zdania z lukami do uzupełnienia i niemało innych ćwiczeń przypasowanych do możliwości i percepcji uczniów na przeróżnych poziomach edukacji.Materiał wyróżnia wprowadzenie do każdej katechezy symboli komunikacji alternatywnej PCSy z programu Boardmarker by Tobii.
W publikacji znaleźć można utworzone poprzez zespół świeże znaki, które uzupełnią treściowo aktualną bazę programu. Zastosowanie znaków komunikacji alternatywnej pomoże uczniom zrozumieć prezentowane zagadnienia oraz samodzielnie wypowiadać się na ich temat (używając, jeśli tego potrzebują, znaków).
zwiększenie słownika czynnego i biernego uczniów pozwoli im lepiej uczyć się, bardziej adekwatnie funkcjonować w sytuacjach społecznych, nad wyraz w kościele, a także komunikować się z otoczeniem.Uczniowie, pracując z kartami, zdobywają i utrwalają wiedzę o wydarzeniach z życia Jezusa i Maryi, poznają wydarzenia i święta z roku liturgicznego, a także rozwijają różnorakie umiejętności szkolne.Mamy nadzieję,skatalogowany materiał edukacyjny posłuży do rozwoju intelektualnego i duchowego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i będzie dobrą pomocą dydaktycz