Pomimo upływu czasu, problematyka autonomii w dydaktyce językowej nie tylko nie traci na ładności, ale staje się coraz bardziej aktualna, nie tylko dlatego, iż konieczność rozwijania postaw i zachowań
autonomicznych stanowi jeden z filarów europejskie
j polityki językowej i iż jest ona podkreślana w wielu oficjalnych dokumentach,jeszcze dlatego, że taki jest w znacznej mierze wymóg otaczającej nas rzeczywistości. Trudno się bowiem nie zgodzić, iż w obliczu coraz obszerniejszej mobilności uczniów i studentów
czy możliwości oferowanych przez technologie komputerowo
-
informacyjne, samodzielność w nauce języka obcego, jakkolwiek nie byłaby ona definiowana, stanowi wartość samą w
sobie, umożliwiając uczącym się o mnóstwo bardziej efektywne funkcjonowanie w różnorodnych kontekstach. Pomimo to, promowanie autonomii wcale
nie jest priorytetem dla wielu nauczycieli, a sami uczniowie niejednokrotnie nie są
chętni do przejęcia odpowiedzialności za własną naukę, ograniczając się
do wykonywania wyłącznie tych zadań, które są od nich wymagane.
Choć
przyczyn takiego stanu rzeczy jest z pewnością bardzo sporo, to na-
leży przypuszczać, iż jedną z ważniejszych jest niedostateczna świadomość rozwiązań, zezwalających
na umiejętne powiązanie rozwijania autonomii z osiąganiem celów dydaktycznych, które byłyby zgodne z zapisami podstawy programowej i oczekiwaniami egzaminacyjnymi.
ISBN: 9788365038166
Kod paskowy: 9788365038166
Redakcja: Pawlak Mirosław
Rok wydania: 2015
Kod wydawcy: 45265
liczba stron: 150
Oprawa: Kartonowa Foliowana
PKWiU: 58.11.1
Format: 15.5x23.3
Głębokość (mm): 10
Waga: 0.248
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka