Pomoce dydaktyczne w praktyce edukacyjnej. PALETAPomoce dydaktyczne w praktyce edukacyjnej. PALETA to podręcznik metodyczny adresowany do nauczycieli, pedagogów i terapeutów, jak również rodziców. Największą zaletąSystemu Edukacji PALETA jest to, że dziecko, bawiąc się - przyswaja wiadomości, - samodzielnie rozwiązuje zadania, - sprawdza wynik, - koryguje ewentualne błędy.
Robi to wszystko pod kontrolą dorosłego, lecz bez jego pomocy. W ten sposób respektowane jest prawo dziecka nie tylko do popełniania błędów, lecz także do ich samodzielnego korygowania. Pomoce dydaktyczne w praktyce edukacyjnej.
PALETAPodręcznik metodyczny ukazuje, jak praktycznie użyć PALETĘ w nauczaniu: języka polskiego, matematyki, środowiska, a także innych przedmiotów, jak jeszcze inspiruje do układania własnych zadań o dowolnej tematyce z wykorzystaniem tarcz blanko.
Podręcznik metodycznyzawiera gry i zabawy z PALETĄ, jak dodatkowo przykłady wykorzystania tarcz na zajęciach w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Dla każdego zestawu tematycznego tarcz ćwiczeń spisano cele ogólne i szczegółowe oraz polecenia i tematykę i wybrano ilustracje siedmiu reprezentatywnych tarcz.
Szczegółowy przebieg zabawy przedstawiono w sposobach realizacji. Znajdują się tam wskazówki, jak poprowadzić zabawę, aby wzbudzała zainteresowanie dzieci i jak przygotować ćwiczenia doskonalące percepcję wzrokową, ćwiczenia językowe poszerzające słownictwo i wspomagające rozwój mowy dziecka, ćwiczenia zawiązane z liczeniem itp.
Wzbogaceniem i cennym uzupełnieniemtreści podręcznika metodycznego PALETA jest artykuł prof. Bogusława Śliwerskiego pt.,,Samokontrola i samoocena uczącego się w modelu prometejskiej edukacji". Profesor wyjaśnia w nim, dlaczego tak ważne w rozwoju człowieka są samoświadomość, samodzielna nauka, samokontrola i samoocena że rozwój tych cech wspierają właśnie pomoce dydaktyczne z elementami samokontroli i samooceny.