"Opracowanie Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty – dylematy – trendy jest niezwykle cenną publikacją, odpowiadającą na palące zapotrzebowania współczesnej glottodydaktyki polonistycznej. Celne sformułowanie zawarte w tytule – język nierodzimy – mieści w sobie trzy typy polszczyzny postrzeganej jako język obcy, drugi i odziedziczony.
Wchodzące w skład tomu artykuły stanowią cenny zbiór danych jednocześnie dla czynnych lektorów, jak i osób stawiających pierwsze kroki w pracy pedagogicznej." Z recenzji wydawniczej prof. Dr hab. Anny Dąbrowskiej "Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty – dylematy – trendy to trzeci z kolei tom opracowanego przez nas procesu pozycji naukowo-dydaktycznych z zakresu glottodydaktyki.
proponujemy w nim dalszą analizę naszej dyscypliny u progu trzeciej dekady XXI wieku. Szeroko zakreślona perspektywa pozwoliła na uwzględnienie z jednej strony nowszych czy mniej charakterystycznych zjawisk typowych dla polszczyzny wpływających na jej nauczanie, a z drugiej – największych bolączek współczesnej glottodydaktyki polonistycznej.
Autorzy tekstów pochodzą z najróżniejszych krajowych i zagranicznych ośrodków naukowych i dydaktycznych, co powoduje, iż analizowane zagadnienia ujmują z odmiennych perspektyw. Mamy nadzieję, że niniejsze opracowanie, stanowiące kolejne kompendium wiedzy glottodydaktycznej, będzie funkcjonalne dla wszystkich czytelników, którym ponownie życzymy, by nauczanie języka polskiego jako obcego, drugiego albo odziedziczonego było dla nich PASJĄ, POWOŁANIEM i PRZYJEMNOŚCIĄ." Ze wstępu redaktorek tomu Anny Seretny i Ewy Lipińskiej Powyższy opis pochodzi od wydawcy.