Język niemiecki Poziom A2+ Chcesz rozpocząć pracę w placówce leczniczo-opiekuńczej w Niemczech$113 Rozwinąć karierę w gastronomii$114 Spróbować sił w call center bądź innym zakładzie usługowym$115 Odpowiedzią na powyższe zapotrzebowania będzie ten podręcznik powstały we współpracy Uniwersytetu Warszawskiego i Bergische Universität Wuppertal.
W prosty sposób pozwoli ci on na doskonalenie branżowego języka niemieckiego. Wszyscy bohaterowie tej książki to postacie tworzone na bazie prawdziwych osób i wydarzeń z niemieckich i austriackich miejsc pracy.
Na podstawie scenek z ich udziałem prześledzisz i przećwiczysz słownictwo, wyrażenia i elementy gramatyki spotykane w zakładach usługowych, takich jak placówki leczniczo-opiekuńcze, restauracje czy centra obsługi telefonicznej.
dzięki czemu będziesz w stanie produktywnie komunikować się po niemiecku w pracy i poza nią. W książce odszukasz: - dialogi i inne teksty w języku niemieckim wraz z ich tłumaczeniami na język polski, a także ich nagrania, - komentarze kulturoznawcze i gramatyczne, - ćwiczenia oraz klucz do ćwiczeń, - glosariusze, - grafiki sytuacyjne.
niedługie dialogi związane z usługami pozwolą dowiedzieć się, na przykład, jak przebiegają small talki między pracownikami, jak wygląda organizacja pracy czy w jaki sposób reagować na niełatwe sytuacje i potencjalne problemy.
Czas nagrań: ok. 60 min. *** Dr Przemysław Wolski jest starszym wykładowcą w Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie prowadzi zajęcia z dydaktyki i poręcznej nauki języka niemieckiego.
Wykładał dydaktykę w wyższych szkołach pedagogicznych w Halden (Norwegia), Györ (Węgry), Krems (Austria), Freiburg (Niemcy). Jest autorem licznych podręczników i materiałów do nauki języków obcych, programów nauczania oraz publikacji naukowych.
Mgr Sabrina Zeaiter jest lingwistką w Instytucie Anglistyki i Studiów Amerykańskich na Uniwersytecie w Marburgu, gdzie pracuje nad doktoratem w zakresie badań edukacyjnych i do roku 2019 była współorganizatorką projektu Inverted Classroom.
Napisała pracę magisterską z zakresu językoznawstwa porównawczego i socjolingwistyki. Jako była specjalistka w zakresie zapewniania jakości na studiach ma doświadczenie w doradzaniu, jak trwale zapewnić i rozwijać jakość w nauczaniu i uczeniu się.
Oprócz działalności akademickiej była zatrudniona w wielu sektorach gospodarki (w tym w sektorze produkcyjnym i usługowym). Pracowała również jako trener, tutor, wykładowca i tłumacz biznesowego języka niemieckiego i biznesowego angielskiego w świecie biznesu.
też wykształcenie w zakresie dydaktyki i zarządzania zmianami systemowymi, jest także radną na szczeblu powiatowym i lokalnym. Obecnie jest koordynatorem projektu badawczego BMBF RoboPraX, który zajmuje się wykorzystaniem robotów humanoidalnych w edukacji szkolnej.
Jej publikacje obejmują m.in. Książki Odwrócona klasa - Następny etap - nauczanie i uczenie się w XXI wieku oraz Odwrócona klasa - przeszłość, teraźniejszość i przyszłość - nauczanie i uczenie się zorientowane na kompetencje w XXI wieku.
Prof. Dr Christian Efing zajmuje się dydaktyką języka i literatury niemieckiej na Uniwersytecie w Wuppertalu (Bergische Universität Wuppertal). Od roku 2015 kieruje projektem współpracy instytucjonalnej z Uniwersytetem Warszawskim, na którym wielokrotnie obejmował stanowisko profesora wizytującego w Uniwersyteckim Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka Niemieckiego.
W latach 2017-2022 pełni funkcję profesora afiliowanego UW.