Publikacja laczy dużo funkcji. Z jednej strony jest to podrecznik akademicki, ktory pozwoli zdobyc albo uporzadkowac wiedze o slowie w kulturze, zasadach poprawnosci jezykowej i regulach powstawania tekstu reklamowego.
Z drugiej natomiast jest poradnikiem, ktory niezaleznie od zajec moze spelniac funkcje kursu doskonalacego umiejetnosci komunikacyjne. Czytelnik z latwoscia samodzielnie odnajdzie w nim logike, a dzieki cwiczeniom i testom bedzie w stanie weryfikowac pozyskana wiedze.Ksiazka byla wspoltworzona poprzez osoby zajmujace sie komunikacja marketingowa, pracujace w sposob tworczy ze slowem na co dzien (udzielajac wywiadow, komentujac, wyrazajac opinie albo dzielac sie swymi sposobami pozyskiwania inspiracji).
W publikacji wypowiedzi udzielili m.in. Przedstawiciele korporacji, agencji reklamowych, public relations, full service, eventowych i brandingowych, domow produkcyjnych, instytucji badawczych i uczelni, a takze freelancerzy, blogerzy i dziennikarze.
Dzieki ich komentarzom zawod copywritera zostal przedstawiony z wielu perspektyw: tworcy, zleceniodawcy, partnera w projekcie. Pozwolilo to rowniez na poruszenie zagadnien zwiazanych z codzienna praca "teksciarza", takich jak: poszukiwanie inspiracji, budowanie portfolio, komunikacja z klientem, wyznaczanie granic ingerencji w dzielo, autopromocja.
w rezultacie powstalo kompendium funkcjonalnej wiedzy na temat zintegrowanej komunikacji marketingowej, dedykowane dla wszelkich osob, chcacych doskonalic swoje umiejetnosci w tym zakresie.