technologia informacyjna i informatyka to dziedziny, których użycie i dostępność stale rosną, a tempo zachodzących w nich zmian jest nieporównywalne z rozwojem innych dyscyplin. Umiejętność biegłego posługiwania się komputerem i urządzeniami peryferyjnymi, a także znajomość obsługi kompletów biurowych są obowiązkowe na rynku pracy. Wkrótce każdy z nas będzie też musiał posługiwać się wiedzą o algorytmach i funkcjonowaniu internetu oraz w podstawowym zakresie radzić sobie z siecią komputerową i zagadnieniami bezpieczeństwa. Informatyka w szkole ponadpodstawowej na poziomie powiększonym: - bazuje na wiedzy, którą zdobywa się na poziomie podstawowym, i stanowi jej uzupełnienie- przygotowuje do studiów informatycznych- jest przedmiotem maturalnym.Ta część książki Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych. Zakres powiększony kładzie nacisk na użytkowanie języków Python i C++ do rozwiązywania mocnych problemów.Poznasz najróżniejsze metodyki i paradygmaty programowania. Opanujesz podstawowe operacje na grafach i zastosujesz je w praktyce. Dowiesz się, czym są fraktale, i nauczysz się je rysować. Przekonasz się, iż umiejętność programowania w Pythonie przydaje się do rozmaitych ważnych celów. Zaprojektujesz internetową aplikację bazodanową i udoskonalisz pisanie zapytań w języku SQL, a do programowania dynamicznych stron WWW w języku PHP użyjesz wiedzy o plikach cookies i o sesjach. Poznasz także zasady projektowania niewielkich sieci komputerowych i tajniki funkcjonowania internetu.W skład kompletnego pakietu edukacyjnego dla szkoły ponadpodstawowej wchodzą także podręczniki:Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych. Zakres podstawowy. Część 1Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych. Zakres podstawowy. Część 2Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych. Zakres podstawowy. Część 3Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych. Zakres zwiększony. Część 1Podręczniki z linii Informatyka Europejczyka ułatwią uczniom zdobywanie wiedzy i umiejętności w trakcie wykonywania ćwiczeń poręcznych, a nauczycielom przekazywanie nowego materiału w interesujący i niebanalny sposób.