Czytanie ze zrozumieniem 3. O ciekawskim kotku to książeczka należąca do serii tytułów PUS, których celem jest ćwiczenie przez dzieci czytania ze zrozumieniem. Adresowana jest do dzieci w młodszych klasach szkoły podstawowej. Zawarte w niej zagadki i zadania pomagają ćwiczyć znajomość zasad ortografii i gramatyki języka polskiego. Kolejne ćwiczenia opierają się na wybranych z tekstu wyrazach, przy pomocy których dziecko utrwala poprawną pisownię. Inne pozwalają wprowadzać pojęcia części mowy i dostrzegać różnice między nimi. W książeczce Czytanie ze zrozumieniem 3. O ciekawskim kotku pojawiają się także zadania z synonimami i antonimami, dzięki czemu dziecko nie tylko potrafi je wyszczególnić,w dodatku wzbogaca zasób swojego słownictwa.Umiejętność czytania ze zrozumieniem, nabyta w młodszych klasach szkoły podstawowej, jest bardzo ważna i potrzebna na późniejszych etapach edukacji. Jej rozwijanie to podstawa, która umożliwia dziecku dalsze systematyczne uczenie się i pogłębianie wiedzy.należycie wyćwiczona umiejętność czytania ze zrozumieniem pozwala dziecku na posługiwanie się tekstem jako podstawowym źródłem informacji. Brak tej umiejętności powoduje, że dziecko potrzebuje więcej czasu na czytanie, obniża się poziom jego zainteresowania tekstem, a niejednokrotnie następuje u niego zniechęcenie i rezygnacja z czytania.W książeczce Czytanie ze zrozumieniem 3. O ciekawskim kotkudzieci znajdą sympatycznych bohaterów, którzy przeżywają atrakcyjne przygody. Ich losy z całą pewnością zainteresują niepokaźnych czytelników. Na dodatek książeczka zawiera dużo odniesień do poprawnie znanych dzieciom baśni, co pozwala na ćwiczenie skojarzeń i logicznego myślenia oraz wspiera rozwój ich czytelniczych zainteresowań. Niebanalna fabuła pomaga dziecku bardziej zaangażować się w proces czytania i przyswoić więcej informacji.Możliwość rozwiązywania zadań, którymi przepleciony jest tekst przy jednoczesnym układaniu klocków PUS generuje atmosferę zabawy i sprzyja sprawnej nauce. A samodzielne sprawdzanie wytworzonych ćwiczeń, a także poprawa ewentualnych błędów zaowocuje utrwaleniem znajomości zasad ortografii i gramatyki języka polskiego.